ترویج شعور حسینی در بین مردم از وظایف عالمان است
کد خبر: 3851242
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲

ترویج شعور حسینی در بین مردم از وظایف عالمان است

گروه اجتماعی- اساتید و عالمان وظیفه دارند شعور حسینی را در میان مردم ایجاد کرده و فرهنگ حسینی را در جامعه راه‌اندازی کنند.

ترویج شعور حسینی در بین مردم از وظایف عالمان استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام علی تقوی، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، امروز، 28 مهرماه در همایش نقش اربعین در احیای نهضت امام حسین(ع) در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: محرم و صفر در تاریخ اسلام به هم گره خورده‌اند، به‌طوری که زنده نگه داشتن این ایام منجر به خنثی شدن تمامی توطئه‌ها بر علیه اسلام در همه دوران‌ها شده است.

وی به تشریح ویژگی‌های جامعه مهدوی پرداخت و گفت: گذشت، ایثار، ازدیاد مهربانی‌ها، انفاق، از خود گذشتگی و فقرزدایی از جمله ویژگی‌های جامعه مهدوی است که گوشه‌هایی از آن در جامعه حسینی به ویژه در ایام اربعین مشهود است و در واقع می‌توان گفت اربعین، جلوه کوچکی از جامعه مهدوی است.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به تبیین بُعد سیاسی جریان اربعین بیان کرد: اربعین در واقع بزرگترین و بی‌حاشیه‌ترین میتینگ سیاسی در جهان است که در آن علاوه بر اینکه از سلاح خبری نیست، بلکه اوج اتحاد و همدلی مسلمانان نیز به تصویر کشیده می‌شود.

تقوی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش این است که نسبت به معارف حسینی قدمی برداریم، گفت: دانشگاه و حوزه باید هدف از شهادت امام حسین(ع) را در جامعه تبیین کند.

وی با بیان اینکه اساتید و عالمان وظیفه دارند شعور حسینی را در میان مردم ایجاد کرده و فرهنگ حسینی را در جامعه راه‌اندازی کنند، تصریح کرد: امروز پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا بهترین تبلیغ برای معرفی ظهور امام عصر(عج) است.

انتهای پیام
captcha