تفسیر جامع بسم‌الله و سوره حمد منتشر شد
کد خبر: 3851280
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

تفسیر جامع بسم‌الله و سوره حمد منتشر شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ کتاب «تفسیر جامع قرآن کریم (بسم‌الله و سوره حمد)» اثر امیر نعمتی به کوشش و راهنمایی‌ محمدرضا یحیایی به همت مؤسسه انتشاراتی ناشر مؤلف منتشر شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کتاب «تفسیر جامع قرآن کریم (بسم‌الله و سوره حمد)» اثر امیر نعمتی به کوشش و راهنمایی‌ محمدرضا یحیایی، 28 مهرماه، با شمارگان دو هزار نسخه‌ در ۳۱۶ صفحه، به بهای ۴۰ هزار تومان، به همت ناشر مؤلف، منتشر شد.
مطالب این کتاب در ۹ بخش اصلی و ۸۰ مبحث، گردآوری شده است. همچنین این نویسنده در سال 91 اثر دیگری شامل شأن‌ نزول، فضیلت، ختوم و اذکار، شفا و درمان، داستان و ضرب‌المثل، خواص و منافع، علم اعداد و حروف، اسماءالحسنی، درس‌ها، ترجمه، و تفسیر بسم‌الله و سوره حمد در فرهنگ عامیانه پارسی را منتشر کرده است.
کتاب حاضر در ادامه اثر قبلی مؤلف گردآوری شده و شامل بخش‌هایی همچون کودک و نوجوان، «تز جامع» محمدرضا یحیایی در تفسیر قرآن، خواص و شرایط قرائت و تلاوت سوره‌ها، مقالات قرآنی در ارتباط با سوره حمد و نماز، فرهنگ اصطلاحات و لغات کتاب، کتابشناسی و معرفی کتاب‌ها درباره سوره حمد، و... است.
در این کتاب به موضوعاتی چون رابطه ذکر «بسم الله» و همزمانی آن با رویدادهای خوب و خوش‌یمن، چیستی خدا از زبان خدا در بسْمِ اللَّهِ به‌طور مختصر و مفید، خواندن سوره حمد پس از حجامت جامع(انرژی درمانی)، خواندن سوره حمد برای شفای سردرد در هنگام ماساژ و انرژی درمانی، اسرار ذکر و تنفس در سوره حمد، تأثیر سوره حمد برای کسب انرژی و شفا و درمان روی آب و بدن، نحوه صحیح امر به معروف و نهی از منکر کردن در سوره حمد، آشپزی و خوردن غذا با تز جامع و سوره حمد، سوره حمد مهریه عقد حوا با آدم، وضو و فعال‌سازی مراکز انرژی بدن(چاکرا)، ترجمه‌های غیرپارسی سوره حمد(کردی، ترکی، و ...)، اعجاز عددی سوره حمد و ... پرداخته شده است.
در بخش مقالات نیز برخی مقالات استاد یحیایی همچون نمازدرمانی و قرآن‌درمانی، چله‌نشینی گفتن اذکار الهی و خواندن قرآن، اسرار اعجاز و عجایب نماز «رابطه نماز با عرفان و درمان جامع»، سجده؛ کلید خودشناسی و خداشناسی و دعای جامع استاد حکیم، آورده شده است.
«تز جامع» نظریه‌ای که از سوی محمدرضا یحیایی در سال ۷۳ پایه‌گذاری شده، اساس این کتاب است. تز جامع می‌گوید: «جمع‌آوری و گردآوری مطالب مرتبط و جنبه‌های مختلف علوم که برای خودشناسی و خداشناسی انسان مفید است، بدون تعصب، قضاوت، پیش‌داوری و دخل و تصرف در آثار دیگران، به‌صورت جداگانه و دسته‌بندی شده، بدون درآمیخته‌ کردن علومی که به همدیگر مربوط نیستند». علوم مختلف می‌تواند شامل ادیان، عرفان، پزشکی و طب، هنرهای رزمی، و... (در اینجا تفسیر قرآن) باشد. تمام کتاب‌های محمدرضا یحیایی همچون حجامت جامع، داستان‌های ذن جامع، آیین رزم جامع، طب سوزنی جامع و... بر اساس فلسفه تز جامع نگاشته شده و در هر کتاب، تمام دیدگاه و مطالب مرتبط به موضوع آن کتاب، ‌به‌طور خلاصه و مفید آورده شده است.
امیر نعمتی
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۲۲:۴۴
1
0
با سلام. من مدتیه سوره حمد برای شفا می خواتدم. اما جدیدا میخوانم شدیدا بدنم مورمور و خارش میگیرد. دیگر منصرف شدم. پس چرا شفا نداد. من خواستم به خدا نزدیکتر شون و شفا هم بگیرم. اما خدا نخواست
captcha