اجرای نمایش «نذر زینب» در بروجرد
کد خبر: 3851362
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

اجرای نمایش «نذر زینب» در بروجرد

گروه فرهنگی ــ نمایش «نذر زینب» تولید واحد نمایش حوزه هنری لرستان در اماکن عمومی شهرستان بروجرد اجرا شد.

اجرای نمایش «نذر زینب» در بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، نمایش «نذر زینب» از جمله تولیدات واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری لرستان است که در اربعین سال‌ جاری اجرا شد.

نمایش «نذر زینب» نمونه‌ای گویا از هنر انقلابی در حوزه تئاتر است و موضوع آن این است که در یکی‌ از روستاهای لرستان مادری نذر می‌کند که اگر صاحب فرزند پسر شد او را تعزیه‌خوان اربعین امام حسین(ع) در آبادی کند، تا برای اربعین حسین تعزیه‌گردان شود.

خدا حاجت او را برآورده می‌کند. سال‌ها بعد با آغاز جنگ تحمیلی پسر به جبهه می‌رود و دیگر برنمی‌گردد. بیست و هفت سال بعد نام پسرش به‌عنوان یکی از شهدای عملیات کربلای چهار و شهدای غواص اعلام می‌شود. مادر به استقبال فرزند شهیدش می‌رود.

این نمایش هم‌زمان با اربعین حسینی در یکی‌ از اماکن عمومی شهر بروجرد به کارگردانی پژمان شاهوردی هنرمند برجسته تئاتر لرستان که جایزه نخست جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را در کارنامه دارد، اجرا شد.

اعضای این گروه نمایشی عبارت‌از مسعود کردی، دستیار کارگردان، مبین کبودوند و سجاد یاراحمدی هماهنگی اجرا و بازیگران این نمایش نیز مسعود کردی، حمید میرزایی، حمید گودرزی، علیرضا حسینی و پژمان شاهوردی هستند.

انتهای پیام
captcha