آموزش حجاب و عفاف در فضای رسانه‌ای مورد توجه باشد
کد خبر: 3851566
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

آموزش حجاب و عفاف در فضای رسانه‌ای مورد توجه باشد

گروه فرهنگی ــ فرماندار پلدختر بر لزوم آموزش عفاف و حجاب در فضای رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: تاکنون این موضوع در رسانه حداقل در حوزه شهرستان پلدختر مورد غفلت قرار گرفته که باید به آن توجه بیشتری شود.

آموزش حجاب و عفاف در فضای رسانه‌ای مورد توجه باشدبه گزارش ایکنا از لرستان، علی سیف، فرماندار پلدختر دوشنبه، 29 مهر در نشست ستاد صیانت از عفاف و حجاب شهرستان پلدختر بر اهمیت رعایت عفاف و حجاب در خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: عفاف و حجاب نقش مهم و انکار‌ناپذیری در تحکیم بنیان خانواده و سلامت جامعه دارد که به‌عنوان یک اصل باید از کودکی در خانواده به افراد آموزش داده شود.

وی افزود: رعایت عفاف و حجاب از ارزش‌های والای دین اسلام است که حجاب از نظر عرف نیز در کشور و به‌ویژه استان لرستان برای ما اهمیت زیادی دارد و مدیران دستگاه‌ها نیز باید با دقت و حساسیت بیشتری در این حوزه حضور داشته باشند.

سیف به آموزش عفاف و حجاب در فضای رسانه‌ای تأکید کرد و ادامه داد: تاکنون این موضوع در رسانه حداقل در حوزه شهرستان پلدختر مورد غفلت قرار گرفته که باید به آن توجه بیشتری شود.

فرماندار پلدختر به آموزش رفتاری حجاب در خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: آموزش زبانی کافی نیست، بلکه برای آموزش هر رفتار ابتدا خود باید مجری آن باشیم و این آموزش‌ها باید از خانواده آغاز شود تا مانند حکاکی روی سنگ به کودکان القا شود.

وی ریشه بدحجابی را در خانواده دانست و با بیان این‌که هر جا بدحجابی ترویج پیدا کرده، مربوط به رعایت نکردن این اصل در خانواده‌هاست که باید به این موضوع توجه شود، اظهار کرد: عدم رعایت عفاف و حجاب موجب رشد ناهنجاری‌ها در جامعه و افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و بنیان خانواده را متزلزل می‌سازد که دستگاه‌های شهرستان نیز در این زمینه موظف به انجام رسالت خود هستند.

سیف با بیان این‌که در پایان سال در هر کارگروه به ریاست فرماندار در بخش‌های مختلف دستگاه‌های برتر معرفی و از آن‌ها تقدیر می‌شود، گفت: خوشبختانه در این شهرستان به‌دلیل دین‌مداری مردم در زمینه عفاف و حجاب، مشکلات کمتری وجود دارد اما نهادهای خانواده، مدارس، مساجد و مسئولان به‌خاطر صیانت از این امر مهم در همه ابعاد با انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود نباید نسبت به این امر مهم بی‌تفاوت باشند.

انتهای پیام
captcha