ظرفیت‌های لازم برای برگزاری «نمایشگاه بین‌المللی قرآن» در تبریز وجود دارد
کد خبر: 3851654
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

ظرفیت‌های لازم برای برگزاری «نمایشگاه بین‌المللی قرآن» در تبریز وجود دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت‌های لازم برای برگزاری «نمایشگاه بین‌المللی قرآن کشور» در استان و تبریز وجود دارد.

ظرفیت‌های لازم برای برگزاری «نمایشگاه بین المللی قرآن» در تبریز وجود دارد

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حاشیه بازدید از غرفه ایکنا در دهمین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: ظرفیت‌های لازم جهت برگزاری «نمایشگاه بین‌المللی قرآن کشور» در استان و تبریز وجود دارد.

وی اظهار کرد: بر اساس تصمیم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مقرر شده کل یا بخش مهمی از نمایشگاه قرآن و عترت کشور در تبریز برگزار شود.

محمدپور، افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت کشور آمادگی کامل را داشته و آمادگی خود را نیز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است؛ معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نیز با برگزاری کامل نمایشگاه در تبریز موافق بوده اما هنوز در رابطه با این‌که نمایشگاه به‌طور کامل برگزار شود یا بخشی از آن، در حال رایزنی هستیم.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی با بیان این‌که در سال 97 بیش از دو هزار عنوان کتاب در استان منتشر شده بود، گفت: حدود 20 درصد کتب منتشر شده در استان به زبان ترکی بوده و مابقی به زبان فارسی و سایر زبان‌هاست.

وی با بیان این‌که 202 ناشر در آذربایجان شرقی مجوز فعالیت دارند که عمده این ناشران فعال هستند، اظهار کرد: اما تعداد معدودی از این ناشران به تعداد قابل توجه کتاب منتشر کرده و ناشران فعال نیز حداقل سالانه شش عنوان کتاب منتشر می‌کنند.

محمدپور، با بیان این‌که ناشران استان نیز همانند سایر نقاط کشور از جهت تهیه کاغذ مشکلاتی داشتند که طبق تمهیدات وزارت ارشاد کاغذ رایانه‌ای در اختیارشان قرار می‌گیرد، افزود: فضای عمومی اقتصاد نشر با التهاباتی نیز همراه بود اما از این التهابات تعبیر به بحران نمی‌کنیم. فرآیند نشر در استان جریان دارد که افزایش کتب منتشر شده در استان طی سال‌های اخیر گواهی بر این مدعاست.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، با بیان این‌که در سال 92، 800 عنوان کتاب در استان منتشر شده بود، اظهار کرد: این میزان در سال 97 به بیش از دو هزار عنوان کتاب رسید و در سال‌جاری نیز قطعاً بیش از آمار سال گذشته در استان کتاب منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که عمده ناشران استان هم کتاب فارسی و هم کتاب ترکی منتشر می‌کنند، بیان کرد: البته تعدادی از ناشران نیز اختصاصاً کتب ترکی در حوزه‌های متنوعی چون ادبیات، فنی، شعر، کودکان و نوجوانان و... منتشر می‌کنند و آذربایجان شرقی در انتشار کتب حوزه ادبیات، فنی و علمی در سطح قابل قبولی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha