نهادهای دولتی و مردم‌نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی همسویی داشته باشند
کد خبر: 3851696
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

نهادهای دولتی و مردم‌نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی همسویی داشته باشند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت ترسیم نقشه راه برای دست‌یابی به اهداف مورد نظر دولت در حوزه اجتماعی و فرهنگی، خواستار تجمیع و همسو شدن ظرفیت نهادهای دولتی و حاکمیتی و تشکل‌های مردم‌نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان شد.

نهادهای دولتی و مردم‌نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی همسویی داشته باشندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی بدر شکوهی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، امروز، 30 مهرماه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان بناب با بیان اینکه برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی نیاز به نقشه راه و تدوین طرح جامع آسیب‌های اجتماعی است، تأکید کرد: خطر آسیب‌های اجتماعی کاملاً جدی است و در مقطعی نیز از مدیریت آن در جامعه غافل شدیم.

وی افزود: آسیب‌های اولویت‌دار جامعه طلاق، کودک همسری، حاشیه‌نشینی و کودکان کار هستند که لازم است راهکار مناسب با این آسیب‌ها ارائه شود.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در استان اقدامات مؤثری پیرامون مسائل اجتماعی و فرهنگی انجام یافته و استان آذربایجان شرقی بدون معتاد متجاهر است ولی در خصوص آسیب اجتماعی طلاق ار وضعیت مناسبی برخوردار نیست و با این سابقه دینی و اسلامی وضعیت استان در مسئله طلاق نگران‌کننده است.

شکوهی افزود: با نگاه کالبدی و فنی نمی‌توان آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کرد بلکه با رویکرد اجتماعی و فرهنگی باید وارد قضیه شد و همچنین ضروری است در نوع نگاه به مباحث آسیب‌های اجتماعی تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه سکونت ۴۰ درصد جمعیت شهر بناب در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر قابل تأمل است، گفت: در سطح استان ۲۴ درصد جمعیت در محله‌های حاشیه‌‌نشین سکونت دارند که ۴۰۰ هزار نفر در تبریز و در حاشیه شهر ساکن هستند.

شکوهی افزود: با توجه به بالا بودن نسبی پدیده حاشیه‌نشینی در شهر بناب در مقایسه با میانگین استانی، لازم است توجه جدی‌تری برای مدیریت این موضوع و افزایش خدمات اجتماعی به شهروندان ساکن در این محلات صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید برای تقویت همبستگی اجتماعی و پویایی فرهنگی در سطح جامعه گفت: به‌رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه بودجه و اعتبار قابل توجهی توسط وزارت کشور برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافته است و سال گذشته برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در سطح استان هزینه شده است.

شکوهی با تأکید بر ضرورت تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی برای رفع آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش قابل ملاحظه‌ای در فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان داشته باشند و وجود حوزه علمیه نیز ظرفیت بزرگی برای این شهرستان است که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم بردارد.

انتهای پیام
captcha