اسکان ۵۰ هزار زائر پاکستانی در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان
کد خبر: 3851874
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

اسکان ۵۰ هزار زائر پاکستانی در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان گفت: این استان هرساله در ایام محرم و صفر، میزبان خیل عظیم زوار پاکستانی اباعبدالله‌(ع) است و امسال نیز بیش از ۵۰ هزار زائر در زائرسرای امام رضا‌(ع) زاهدان اسکان یافته و با سه وعده غذای گرم اطعام شدند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، شب گذشته، 30 مهرماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: استان سیستان‌و‌‌بلوچستان هر ساله در ایام محرم و صفر، میزبان خیل عظیم زوار پاکستانی اباعبدالله(ع) است و امسال نیز بیش از 50 هزار زائر در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان و با سه وعده غذای گرم اطعام شدند.

وی ادامه داد: هر ساله تعدادی مبلغ بانو و آقا که به زبان اردو مسلط هستند، از جامعة‌المصطفی(ص) قم به منطقه اعزام می‌شوند که علاوه بر تبلیغ دینی و فرهنگی، به‌عنوان مترجم نیز خدمت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: در طول اقامت کوتاه‌مدت زوار پاکستانی در زاهدان، خدمات مختلف فرهنگی ارائه می‌شود؛ پخش فیلم، سخنرانی، تعزیه‌خوانی و توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله کتب مذهبی، قرآن و مفاتیح که همیشه مورد استقبال و نیاز زوار است، از جمله این خدمات فرهنگی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی خاصی ویژه کودکان و متناسب با سن و سال آن‌ها نیز برگزار شد، افزود: همچنین در این مدت، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با حضور 30 قاری برجسته و برگزیده استان ویژه زوار پاکستانی برگزار شد که حال و هوای معنوی خاصی ایجاد کرد.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: راه‌اندازی ۴۰ دوش حمام سیار، ۱۲ ایستگاه صلواتی و غرفه‌های ویژه بانوان از دیگر خدمات این نهاد با کمک مردم برای خدمت‌رسانی بهتر به زوار پاکستانی در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: علی‌رغم اینکه تعداد زوار پاکستانی هر سال افزایش پیدا می‌کند، کیفیت ارائه خدمات هر سال نسبت به سال گذشته رو به بهبود است؛ پیش‌بینی ما این است که سال آینده حدود 200 هزار زائر وارد استان شوند و خود را برای میزبانی شایسته از مشتاقان تربت اباعبدالله(ع) آماده می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha