11 مسلمان در تحولات سیاسی آینده کانادا نقش آفرینی می‌کنند
کد خبر: 3852005
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

11 مسلمان در تحولات سیاسی آینده کانادا نقش آفرینی می‌کنند

گروه بین‌الملل ــ انتخابات سراسری کانادا که در نهایت به پیروزی جاستین ترودو، نخست‌وزیر کنونی این کشور، منتهی شد، نتایج جالبی را به خصوص در مورد مسلمانان به عنوان یکی از بزرگترین اقلیت‌های دینی این کشور در پی داشت.

11 مسلمان در تحولات سیاسی آینده کانادا نقش آفرینی می‌کنندبه گزارش ایکنا؛ به نقل از «ابوت اسلام»، این وبسایت در گزارشی به بررسی حضور مسلمانان در انتخابات اخیر کانادا پرداخت و به پیروزی‌های مسلمانان در این انتخابات اشاره کرد.

این وبسایت نوشت: یک موفقیت بی‌سابقه برای جامعه مسلمانان کانادا رقم خورد و تعدادی از مسلمانان در انتخابات عمومی سال 2019 که روز دوشنبه برگزار شد، پیروز شدند. 11 نامزد مسلمان از جمله چهار زن، که در انتخابات کاندید شده بودند، در نهایت برنده کرسی‌های مجلس این کشور شدند و انتظار می‌رود در تحولات سیاسی این کشور نقش‌آفرینی کنند.

لیبرال‌ها در 157 حوزه انتخاباتی به پیروزی رسیدند که جاستین ترودو برنده حوزه پاپینو در مونترال شد. حزب وی برای کسب اکثریت به 170 کرسی احتیاج داشت. محافظه کاران با 121 نفر بعدی بودند و پس از آن بلوک کبک با 32 و دموکرات‌های جدید با 24 کرسی قرار داشتند.

از جمله مسلمانانی که در انتخابات اخیر پیروز شدند، می توان به عمر القبرا (Omar Alghabra) فارغ التحصیل مهندس مکانیک MBA اشاره کرد که برای سومین بار انتخاب شد. وی یک فعال اجتماعی است که از سال 2006 تا 2008 در مجلس عوام خدمت می‌کرد و دوباره در سال 2015 انتخاب شد. وی به انتخاب‌کنندگان خود قول‌هایی در مورد موضوعات محلی و ملی مانند مدیریت منابع طبیعی، همچنین شهروندی و مهاجرت ارائه داد.

سلما زاهد (Salma Zahid) از جمله زنان مسلمانی است که دوباره توانسته اعتماد رأی‌دهندگان حوزه انتخابیه اسکاربورو را جلب کند. به گزارش تورنتو استار؛ سلما زاهد، نماینده مرکز اسکاربورو، پس از شکست دادن رقیب محافظه‌کار خود، مهندس مکانیک ارشاد چودری، موفق شد دوباره به مجلس کانادا راه پیدا کند.

زاهد در مصاحبه با نشریه کانادایی تورنتو استار گفت: این افتخار زندگی من بوده است كه به مردم مرکز اسكاربرو خدمت كنم. من ارتباط متنوعی با افرادی از ده‌ها کشور مختلف دارم. همه به دنبال سلامتی، شغل و مکانی مناسب برای زندگی و یک جامعه امن برای رشد و توسعه هستند.

از دیگر مسلمانانی که در انتخابات اخیر کانادا به پیروزی رسیده‌اند می توان به اقرا خالد (Iqra Khalid)، زیاد ابولطیف (Ziad Aboultaif)، احمد حوسن (Ahmed Hussen)، مجید جوهری (Majid Jowhari) و مریم منصف (Maryam Monsef) اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha