اجرای طرح همسفران خورشید 6 و ارائه خدمات درمانی به زوار پیاده امام رضا(ع)
کد خبر: 3852012
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

اجرای طرح همسفران خورشید 6 و ارائه خدمات درمانی به زوار پیاده امام رضا(ع)

گروه سلامت ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از اجرای طرح همسفران خورشید ویژه ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران امام رضا(ع) تا پایان ماه صفر خبر داد.

اجرای طرح همسفران خورشید 6 و ارائه خدمات درمانی به زوار پیاده امام رضا(ع)به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، سید مجتبی احمدی، مدیرعامل این جمعیت در استان خراسان رضوی از جرای طرح همسفران خورشید ۶، برای ارائه خدمات درمانی به زوار امام رضا(ع) در پایان ماه صفر خبر داد.

وی با بیان اینکه این طرح از ۲۹ مهر آغاز و تا ۸ آبان‌ماه امسال ادامه دارد، اظهار کرد:۱۰۶ پایگاه سیار و ثابت امداد و نجات در این استان برپا می‌شود، از این تعداد ۳۰ پایگاه موقت و ثابت امداد و نجات بین‌شهری و ۴۱ قرارگاه و ۳۵ اکیپ سیار جهت ارائه خدمات به زوار و مسافران در محور‌های مربوطه مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: ۶۲ دستگاه آمبولانس که ۳۷ دستگاه از خراسان رضوی و ۲۵ دستگاه از سایر استان‌ها تأمین شد و ۱۰۹ خودروی نجات، خودروی کمک‌دار سبک، خودروی ارتباطات، مینی‌بوس و موتورسیکلت برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران سرزمین خورشید در محور‌ها مستقر شده‌اند.

وی افزود: سال گذشته در همین بازه زمانی هزار و ۴۰۶ نفر نجاتگر، امدادگر، داوطلب و جوانان جمعیت هلال احمر برای خدمت‌رسانی به مسافران و زائران حضور داشتند و امسال با توجه به ثبت‌نام‌های انجام شده انتظار می‌رود این آمار منابع انسانی و خدمات تا ۱۰ درصد افزایش داشته باشد.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده بیش از ۳۰ پایگاه امداد و نجات، ۲۳ شعبه و نمایندگی، ۴۳۳ کارمند، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۲ هزار و ۳۴۰ امدادگر و ۱۰۳ هزار نفر عضو جوان هلال‌احمر در طرح همسفران خورشید ۶ مشارکت دارند.

انتهای پیام
captcha