تأکید مفتی مصر بر نقش مؤثر رادیوهای قرآن در تبلیغ اسلام
کد خبر: 3852154
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷

تأکید مفتی مصر بر نقش مؤثر رادیوهای قرآن در تبلیغ اسلام

گروه بین‌الملل ــ شوقی علام، مفتی مصر گفت: رادیوهای قرآن نقش مهمی در انتشار پیام اسلام بر عهده دارند.

به گزارش ایکنا، به نقل از القرار العربی؛ شوقی علام، مفتی مصر، امروز چهارشنبه، 1 آبان ماه در سخنرانی خود در پنجمین گردهمایی بین‌المللی مسئولان رادیوهای قرآن تأکید کرد: رسانه‌ها به طور کلی و به خصوص رسانه‌های دینی نقش مهمی در آگاهی‌بخشی و انتشار علم و ارتقای فرهنگ مردم بر عهده دارند.

وی افزود: اگر رسانه‌ها به درستی مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند عامل تأثیرگذار در پیشرفت کشورها باشند.

مفتی مصر در ادامه گفت: در دنیای کنونی با وجود انواع شبکه‌های ارتباط اجتماعی و تعداد بی‌شمار رسانه‌ها، برخی‌ از دشمنان اسلام اقدام به انتشار اخبار نادرست و دروغ درباره اسلام می‌کنند در حالی که بی‌شک اسلام از سخت‌گیری و افراط و تعصب مبرا است و دروغ را حرام می‌داند.

وی با اشاره به نقش مهم رادیوهای قرآنی ملی در انتشار اسلام افزود: رادیوهای قرآن مصر و در رأس آنها رادیو قرآن جمهوری عربی مصر، نقش مهمی در تبلیغ اسلام و مبارزه با تبلیغات منفی علیه این دین مبین بر عهده دارد.

شوقی علام تصریح کرد: رادیو قرآن مصر غیر از پخش تلاوت قرآن با صدای مؤذنان بزرگ بین‌المللی، سلسله برنامه‌های تفسیر، فقه و اخلاق اسلامی نیز پخش می‌کند و برای مخاطبان مانند یک مدرسه تربیتی کامل در خانه، وسایل حمل و نقل و محل کار آنها عمل می‌کند.

یادآور می‌شود، پنجمین گردهمایی بین‌المللی مسئولان رادیوهای قرآن وابسته به اتحادیه رادیوهای اسلامی، امروز (چهارشنبه) کار خود را آغاز کرد. این گردهمایی از سوی هیئت ملی رسانه مصر و با مشارکت رؤسای رادیوهای قرآن عربستان، امارات، مراکش، الجزایر، کویت، عمان، اردن، تونس، بحرین و موریتانی در قاهره برگزار می‌شود و تا فردا نیز ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha