«ماتمکده بیدل قزوینی» ظرفیت علمی و ادبی قزوین را به نمایش می‌گذارد
کد خبر: 3852186
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
استاد محقق:

«ماتمکده بیدل قزوینی» ظرفیت علمی و ادبی قزوین را به نمایش می‌گذارد

گروه فرهنگی ــ استاد محقق در مراسم رونمايی «ماتمکده بیدل قزوینی» در قزوين گفت: قزوین مهد عالمان و عارفان بزرگی همچون «آقاشیخ هاشم قزوینی» و «آقا شیخ مجتبی قزوینی» است و «ماتمکده بیدل قزوینی» می‌تواند گوشه‌ای از این ظرفیت عظیم را به نمایش بگذارد.

«ماتمکده بیدل قزوینی» ظرفیت علمی و ادبی قزوین را به نمایش می‌گذارد

به گزارش ایکنا از قزوین، کتاب «ماتمکده بیدل قزوینی؛ مقتل و مرثیه منظوم و منثور امام حسین (ع)» تصحیح و توضیح حمید عابدی‌ها دکترای زبان و ادبیات فارسی، با مقدمه‌ای از «مهدی محقق» عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی شب گذشته اول آبان در تالار کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین رونمایی شد.

مهدی محقق که در این مراسم حضور داشت؛ ضمن اشاره به تاريخ قزوين بیان کرد: قزوین مهد عالمان و عارفان بزرگی همچون «آقاشیخ هاشم قزوینی» و «آقا شیخ مجتبی قزوینی» است و این اثر می‌تواند گوشه‌ای از این ظرفیت عظیم را به نمایش بگذارد.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به ۹ سال تلاش برای تدوین این اثر تصریح کرد: آثار متعددی از شاعران مختلف درباره امام حسین (ع) وجود دارد و «بیدل قزوینی» هم یکی از آنهاست که تاکنون ناشناخته مانده است.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه «ماتمکده بیدل قزوینی» در حقیقت نشان دهنده ایثار و فداکاری امام حسین (ع) است؛ افزود: این اثر فاخر نتیجه سال‌ها تلاش حمید عابدی‌هاست که امروز به ثمر نشسته است.

انتهای پیام
captcha