آمریکایی‌ها در پیشبرد هیچ نقشه‌ای در منطقه موفق نبودند
کد خبر: 3852336
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
رئیس‌جمهور:

آمریکایی‌ها در پیشبرد هیچ نقشه‌ای در منطقه موفق نبودند

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در دیدار رئیس‌جمهور ونزوئلا، مقاومت ملت‌های ایران و ونزوئلا و به شکست کشاندن توطئه‌های آمریکا را تحسین‌برانگیز خواند و گفت: آمریکایی‌ها در پیشبرد هیچ نقشه‌ای در منطقه ما از عراق و سوریه گرفته تا فلسطین، افغانستان و یمن نتوانستند به موفقیتی دست یابند و همه توطئه‌های علیه ما نیز با شکست مواجه شده است

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز، جمعه 3 آبان، در دیدار نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، که در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها در باکو انجام شد، گفت: ایران و ونزوئلا در همه مجامع بین‌المللی و سیاسی پشتیبان یکدیگر بوده و باقی خواهند ماند و ما آماده‌ایم در کنار تقویت همکاری‌های مالی و بانکی، تجربیات خود را در حوزه‌های فنی و زیرساخت‌های سایبری، فناوری‌های نوین و همچنین کشاورزی، در اختیار ونزوئلا قرار دهیم.

روحانی با بیان اینکه با همکاری یکدیگر می‌توانیم به آبادانی و پیشرفت برسیم، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در پیشبرد هیچ نقشه‌ای در منطقه ما از عراق و سوریه گرفته تا فلسطین، افغانستان و یمن نتوانستند به موفقیتی دست یابند و همه توطئه‌های علیه ما نیز با شکست مواجه شده است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: در ماه‌های گذشته، عمده شاخص‌های اقتصادی ایران مثبت بوده و این نشان می‌دهد که نقشه‌های استکبار و آمریکا و فشارهای اقتصادی آنها بی‌نتیجه و ناکام بوده است.

روحانی در این دیدار از رئیس جمهوری ونزوئلا برای سفر رسمی به ایران دعوت کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار مبارزه و مقاومت ملت ایران را تحسین برانگیز خواند و تاکید کرد: ملت‌های ایران و ونزوئلا با ایستادگی در برابر طرح‌های فزون‌خواهانه آمریکا، این کشور را ناچار به عقب نشینی و پذیرش شکست کردند.

نیکلاس مادورو خواهان گسترش بیش از پیش روابط ایران و ونزوئلا در همه حوزه‌ها شد و گفت: کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور همه راهکارها و زمینه‌های همکاری را آماده کرده که باید برای اجرایی شدن آنها سریعتر اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در آمریکا متاسفانه جنگ‌طلب‌ترین و افراطی‌ترین گروه قدرت را به‌دست گرفته و علیه ایران و ونزوئلا و کشورهای مستقل شیطنت می‌کند، گفت: اکنون همه کشورهای مستقل علیه رفتارهای افراطی و تروریستی آمریکا جبهه وسیعی را تشکیل داده‌اند و این بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام
captcha