فروش 4.5 میلیون پوندی تابلوی «درس قرآن» در لندن
کد خبر: 3852346
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

فروش 4.5 میلیون پوندی تابلوی «درس قرآن» در لندن

گروه بین‌الملل ـ تابلوی هنری «درس قرآن» متعلق به «عثمان حمدی بیگ»، نقاش دوره عثمانی به مبلغ 4 میلیون و 500 هزار پوند انگلیس در حراجی «ساتبیز» لندن به فروش رسید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، تابلوی «درس قرآن» توانست در میان 40 تابلوی ارائه‌شده که متعلق به گروه هنر شرق‌شناسی «نجد» بود، به بالاترین قیمت به فروش برسد.

در این حراجی همچنین، تابلوی «ژان لئون ژروم»، نقاش و تندیسگر مشهور فرانسوی(1824 ـ 1904) با نام «عبور اسب‌سواران عرب از صحرا» به مبلغ سه میلیون و 135 هزار پوند به فروش رسید.

تابلوی «بازاری در یافا» اثر «گوستاو پاورنفیند»، نقاش آلمانی نیز در این حراجی به مبلغ سه میلیون و 728 هزار پوند فروخته شد که این فروش‌ها بیانگر اهتمام به هنر شرق‌شناسی است.

گروه «نجد» دربردارنده 155 تابلو از هنرمندان شرق‌شناسی است که در قرن 19 میلادی از شرق بازدید کرده و مشاهدات حود را در قابل آثار هنری عرضه کرده‌اند. این آثار در دهه 70 و 80 میلادی قرن بیستم توسط صاحب یک گالری هنری در لندن گردآوری شده است.

یادآوری می‌شود، مهرماه سال جاری نیز تابلوی هنری «دختری در حال خواندن قرآن‌»، از دیگر آثار عثمان حمدی بیگ، در حراجی بونهامس (Bonhams) لندن به قیمت ۷,۴ میلیون دلار فروخته شد.  حمدی بیگ، نقاش دوره عثمانی، در این اثر که متعلق به سال ۱۸۸۰ است، دختری را در حال خواندن قرآن ترسیم کرده است.

عثمان حمدی بیگ (۱۸۴۲-۱۹۱۰) علاوه بر اشتغال به کار نقاشی، سیاستمدار، باستان‌شناس، مدیر موزه و معمار بود. وی موزه هنرهای زیبای استانبول را تأسیس کرد.
انتهای پیام
captcha