درخواست آیت‌الله سیستانی از معترضین عراقی برای پرهیز از خشونت
کد خبر: 3852376
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

درخواست آیت‌الله سیستانی از معترضین عراقی برای پرهیز از خشونت

گروه بین‌الملل ـ آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع دینی شیعیان در عراق از تظاهرات‌کنندگان عراقی و نیروهای امنیتی خواست که به مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات پایبند باشند و از خشونت، شورش و خرابکاری پرهیز کنند.

درخواست آیت‌الله سیستانی از معترضین عراقی برای پرهیز از خشونت
به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌نیوز»، شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت‌العظمی سیدعلی سیستانی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) متن بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره تظاهرات امروز و موضع ایشان را قرائت کرد.
 
آیت‌الله سیستانی در این بیانیه اعلام کرد: «در این مقطع حساس از تاریخ عراق که شاهد تظاهرات‌های مردمی در بغداد و تعدادی از دیگر استان‌ها هستیم از تظاهرات‌کنندگان ونیروهای امنیتی می‌خواهیم تا به مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات پایبند بوده و اجازه ندهند تا این اعتراضات به خشونت، شورش و تخریب کشیده شود».
 
این بیانیه از معترضیان خواسته شده که از حمله به نیروهای امنیتی خودداری کنند و حرمت اموال دولتی و خصوصی را حفظ و به مؤسسات دولتی و دارایی‌های شهروندان یا هر نهاد دیگری را مورد حمله قرار ندهند.

در این بیانیه تاکید شده است که تعدی به نیروهای امنیتی و و به آتش کشیدن و تخریب اموال دولتی و خصوصی در جریان اعتراضات از لحاظ شرعی و قانونی درست نیست و مغایر با اصول تظاهرات مسالمت‌آمیز است و تظاهرات‌کنندگان را از رسیدن به خواسته‌های مشروع خود دور می‌کند.

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه کربلا گفت که مرجعیت دینی عراق در این بیانیه از معترضین خواسته که خشم خود را کنترل کنند و اجازه ندهند این خشم منجر به وخیم شدن اوضاع و آسیب رساندن به اموال خصوصی و عمومی منجر شود و همچنین، تظاهرات‌کنندگان نباید اجازه دهند مغرضان به درون صفوف معترضین نفوذ کنند.

مرجعیت دینی عراق در این بیانیه تأکید کرده است که اصلاحات حقیقی و تغییر مطلوب در مدیریت کشور باید از طریق شیوه‌های مسالمت‌آمیز صورت گیرد و این امر در صورتی محقق خواهد شد که عراقی‌ها در درخواست مطالبات خود متحد و یکپارچه باشند.
انتهای پیام
captcha