حزب‌الله عراق: معترضان در برابر توطئه صهیونیستی ـ آمریکایی هوشیار باشند
کد خبر: 3852464
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

حزب‌الله عراق: معترضان در برابر توطئه صهیونیستی ـ آمریکایی هوشیار باشند

گروه بین‌الملل ــ حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای، به تظاهرات دیروز برخی استان‌های عراق از جمله بغداد واکنش نشان داد و بر ضرورت هوشیاری و آگاهی بیشتر درباره توطئه مزدوران محور شر صهیونیستی، آمریکایی و سعودی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌نیوز»، حزب‌الله عراق در این بیانیه ضمن ابراز تسلیت به ملت عراق که برخی از آن‌ها فرزندانشان در گروه حشدالشعبی(بسیج مردمی) در جریان مقابله با جنایتکاران داعش و برخی دیگر در میان معترضان برای تحقق مطالبات خود با دست‌های کینه‌توزانه نفوذی‌ها به شهادت رسیدند، اعلام کرد: روز جمعه(سوم آبان‌ماه) وقایع تأسف‌باری رخ داد که بر رویکرد مرجعیت تأکید دارد؛ مرجعیتی که به وجود طرف‌های بیگانه‌ای هشدار داد که برای ایجاد آشوب و جنگ داخلی تلاش می‌کنند.
 
حزب‌الله عراق در این بیانیه بر ضرورت هوشیاری و آگاهی در برابر مزدوران محور شر صهیونیستی، آمریکایی و سعودی تأکید کرد و درباره سوءاستفاده آن‌ها از این اعتراضات برای اجرای نقشه‌های خرابکارانه خود در عراق هشدار داد.

در این بیانیه از نیروهای امنیتی عراق درخواست شده است که به منظور عمل به نقش و مسئولیت‌پذیری خود در شناسایی مجرمان و مجازات آن‌ها و ایستادگی قاطعانه در برابر کسانی که خواهان انحراف مسیر تظاهرات برای ایجاد فتنه میان ملت عراق هستند  پایبند باشند.

حزب‌الله عراق در این بیانیه همچنین از معترضان خواست که در برابر توطئه‌های پلیدی، که از سوی برخی عناصر مزدور بیگانه برای هدف قرار دادن امنیت و موجودیت آنها چیده می‌شود، هوشیار باشند.
 
بیانیه شورای عالی قضایی

شورای عالی قضایی عراق نیز شامگاه جمعه در پی ناآرامی‌های اخیر این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه تخریب، اتلاف و خسارت عمدی به ساختمان‌ها و اموال عمومی یا مصالح دولتی اقدام تروریستی به شمار می‌رود.
 
این شورا همچنین به دادگاه مرکزی مبارزه با فساد اجازه داده است که تدابیری را مبنی بر صدور حکم بازداشت متهمان و نیز ممنوع‌الخروج کردن آنها اتخاذ کند.
 
واکنش فرماندهی عملیات مشترک
 
فرماندهی عملیات مشترک در عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: با افراد و گروه‌هایی که تظاهرات‌کنندگان را کشتند و به اموال عمومی خسارت وارد کردند، همچون تروریست برخورد خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که در کشور تظاهراتی برای دستیابی به حقوقی که در چارچوب قانون است برگزار می‌شود، برخی برای رسیدن به اهداف خود سوءاستفاده می‌کنند تا جایی که معترضان را می‌کشند و زخمی می‌کنند و از طرف دیگر ساختمان‌ها و اماکن عمومی را تخریب می‌کنند و آتش می‌زنند و اموال آن‌ها را به غارت می‌برند.

یادآور می‌شود برخی استان‌های عراق از جمله بغداد، بصره، کربلا، نجف، میسان، ذ‌قار، واسط، بابل و.. دیروز، سوم آبان‌ماه، بار دیگر شاهد تظاهرات و درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی بود. در همین راستا، استان‌های جنوبی شاهد برخی اقدامات خشونت‌بار، حمله و آتش‌ زدن مقر احزاب و ساختمان‌های استانداری بود که چندین کشته و زخمی بر جا گذاشت و به دنبال آن استانداران استان‌های ذی قار، بصره، المثنی، دیوانیه، بابل و واسط  مقررات منع آمد و شد را از جمعه‌ شب اعلام کردند. استاندار کربلای معلی نیز در پی تشدید اعتراضات و افزایش هرج و مرج‌، قانون منع آمد و شد را وضع کرد.
 
طبق اعلام منابع عراقی، تظاهرات دیروز در برخی استان‌های عراق دو هزار زخمی و ۳۰ کشته بر جای گذاشت، این در حالی است که به ساختمان‌های دولتی زیادی نیز خسارت وارد شده و بیمارستان‌های بغداد پر از زخمی‌های این درگیری‌هاست.
انتهای پیام
captcha