برگزاری مسابقات دعاخوانی و تفسیر قرآن در ناجا
کد خبر: 3852452
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

برگزاری مسابقات دعاخوانی و تفسیر قرآن در ناجا

گروه مسابقات ــ رئیس دارالقرآن سازمان عقیدتی _سیاسی ناجا، گزارشی از فعالیت‌های قرآنی ناجا در سال 98 ارائه کرد که مسابقات دعاخوانی و تفسیر قرآن ویژه کارکنان، خانواده‌ها و سربازان وظیفه از جمله آن است.

برگزاری مسابقات دعاخوانی و تفسیر قرآن در ناجابه گزارش ایکنا؛ سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا همواره برای ترویج فرهنگ حفظ قرآن و انس هر چه بیشتر کارکنان با کلام وحی، اقدامات و برنامه‌های فرهنگی - قرآنی از جمله برگزاری محافل قرآنی، مسابقات استانی منطقه‌ای و کشوری را اجرایی کرده و تاکنون در بسیاری از عرصه‌های قرآنی درخشش خوبی داشته است.

یکی از برنامه‌های این مرکز، برپایی بیست‌وچهارمین دوره از مرحله استانی مسابقات قرآن ویژه کارکنان پایور مرد و زن و وظیفه است که در 37 رده ناجا از ابتدای آذرماه 98 برگزار خواهد شد. این مسابقات در رشته‌های درک مفاهیم سطح یک، دو، اذان، حفظ 3،5 و 10 جزء قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل برپا خواهد شد. برگزیدگان در این دوره از مسابقات به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.

سرهنگ رمضانعلی رودمقدس گفت: سال گذشته در بیست‌وسومین دوره از مسابقات قرآن، تعداد 15 هزار نفر داوطلب، حضور داشتند که از این تعداد، 795 نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند. پیش‌بینی می‌شود، در این دوره بیش از 13 هزار نفر شرکت کنند.
مسابقات تفسیر سوره مبارکه لقمان، درک و مفاهیم سوره اسراء و حجرات به صورت اینترنتی ویژه کارکنان پایورو وظیفه در آذر ماه برگزار و به نفرات برگزیده به تعداد 1500 نفر جوایزی اهدا می‌شود.

دارالقرآن سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا در طول سال، چهار مسابقه دعاخوانی برگزار می‌کند که در سه ماهه نخست سال، دعای شعبانیه، سه ماهه دوم زیارت عاشورا، سه‌ماهه سوم دعای عهد و در سه‌ماهه چهارم زیارت آل یاسین در نظر گرفته شده است. در حال حاضر شیوه‌نامه مسابقه دعای عهد به استان‌ها ارسال شده و در حال برپایی است.

رودمقدس به فعالیت‌های قرآنی استان‌ها اشاره کرد و افزود: دارالقرآن سازمان عقیدتی ـ سیاسی به منظور انس هر چه بیشتر کارکنان با قرآن، در امامزاده‌های استان‌ها، اقدام به برپایی محافل قرآنی کرده است. از ابتدای سال، بیش از 54 محفل در 26 رده با ضبط و پخش در سیمای استان‌ها برگزار شده است.

براساس این گزارش؛ 919 نفر از کارکنان و خانواده‌های آنان، سال گذشته در برنامه طرح ملی حفظ قرآن «بشارت 1452» شبکه قرآن و معارف سیما حضور داشتند. همچنین در مرحله نخست طرح ملی 1453، تعداد 107 نفر شرکت کردند.

یکی دیگر از برنامه‌های دارالقرآن سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا برپایی جشنواره قرآنی در آبان ماه جاری است. ویژه برنامه‌های این جشنواره شامل دعوت از قاریان برتر کشور و اجرای تلاوت توسط آنان، اجرای گروه تواشیح، حضور چهره‌های قرآنی و حفاظ کشوری، دعوت از استعدادهای درخشان قرآنی و اهدای جوایز به نخبگان و نفرات برتر یگان ویژه است.

این دارالقرآن، در حال حاضر اقدام به جذب سربازان نخبه قرآنی کرده است.

انتهای پیام
captcha