میزبانی کلیسای جامع شهر بوستون از نمازهای جمعه
کد خبر: 3852506
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

میزبانی کلیسای جامع شهر بوستون از نمازهای جمعه

گروه بین‌الملل ــ کلیسای جامع شهر بوستون آمریکا در روزهای جمعه این مکان را به محل نمازجمعه مسلمانان این شهر تبدیل کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از episcopalnewsservice، «ایمن بسیونی» هر روز جمعه حوالی ظهر وارد کلیسای جامع «سنت پاول» می‌شود تا 15 ردیف سجاده‌های نماز را در  سالن کنار هم قرار دهد. این مسلمان مصری یکی از چند صد مرد در کنار تعداد معدودی از زنان عمدتاً مهاجر از شمال آفریقا، جنوب و آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و بالکان است که در آنجا نماز می‌خوانند.

استقبال دیرینه کلیسای جامع از جامعه مسلمان اقدامی است که برای رسیدن به هدف «عبادتگاهی برای همه مردم» انجام می‌شود.

اِمی مک کریت (Amy McCreath)، رئیس کلیسای جامع بوستون به خبرنامه محلی گفت: بسیاری از مردم برای درک واقعی سنت خود تلاش می‌کنند. تجربه من این بوده است که وقتی در حال گفت‌وگو با افرادی از ادیان دیگر هستید، باعث می‌شود که دین خود را نیز بیشتر بشناسید. برای من واقعاً مهم است که سنت خود را بفهمم و بدانم چگونه آن را هم به یهودیت و اسلام مرتبط کنم. هم اینکه چه از نظر تئوری و چه از طریق ایجاد روابط به طور عملی با فرقه‌گرایی و خشونت مقابله می‌کنم.

مرکز تحقیقات پیو اعلام کرده که تخمین زده می شود 3.45 میلیون مسلمان در ایالات متحده زندگی می‌کنند و در حال حاضر 1/1 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و این تعداد تا سال 2050 دوبرابر خواهد شد و یهودیان 1.8 درصد و مسیحیان 79.5 درصد از جمعیت ایالات متحده را شکل خواهند داد.
 
انتهای پیام
captcha