جزئیات مرگ ابوبکر البغدادی/ آزمایش دی‌.ان‌.ای پنتاگون
کد خبر: 3852821
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

جزئیات مرگ ابوبکر البغدادی/ آزمایش دی‌.ان‌.ای پنتاگون

گروه بین‌الملل ــ نشریه نیوزویک به نقل از یک مقام آمریکایی از مرگ سرکرده گروه تروریستی داعش در «عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا» خبر داده است.

به گزارش ایکنا؛ خبرنگار العالم در سوریه در ادلب گزارش داد که 8 فروند بالگرد آمریکایی با پرواز از پایگاه اینجرلیک ترکیه، مقر البغدادی در روستای باریشا واقع در ادلب، را گلوله‌باران کردند.

روستای باریشا در ادلب قرار دارد و گروه‌های تروریستی انصار التوحید و حراس‌الدین وابسته به القاعده هم مقرشان در این روستاست.

گفته می‌شود پس از این حمله به روستای باریشا، اهالی آن به میزان زیادی مهاجرت کرده‌اند.

رویترز مدعی شد که یکی از مقامات ایرانی گفته است: مقامات سوری پس از تحقیقات میدانی، خبر مرگ البغدادی را به ایران ابلاغ کردند. مسئول دیگری نیز این خبر را تأیید کرد. در این بین تلویزیون عراق نیز اعلام کرد که سازمان اطلاعات این کشور نیز در شناسایی مخفیگاه البغدادی سهیم بوده است.

گزارش‌های رسیده همچنین حاکی است که البغدادی پس از تلاش ناکام برای فرار از حمله آمریکایی‌ها با کمربند انتحاری خودش را منفجر کرده است.

نیوزویک اعلام کرده که در حمله نیروهای آمریکایی به محل اختفای البغدادی همسران وی نیز کشته شدند. علاوه بر این ارتش آمریکا در حال انجام آزمایش‌ بر روی جسد البغدادی برای اطمینان از هویت وی است و اعلام نهایی مرگ وی پس از نتایج آزمایش دی ان ای صورت خواهد گرفت. گزارش شده که نتایج این آزمایش ساعت ۹ صبح به وقت آمریکا اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha