ترامپ از نحوه کشته شدن البغدادی گفت
کد خبر: 3852852
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

ترامپ از نحوه کشته شدن البغدادی گفت

گروه بین‎الملل ــ بعد از ساعت‌ها گمانه‌زنی رسانه‌ای و انتشار خبرها درباره کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش، دونالد ترامپ یک نشست خبری در کاخ سفید ترتیب داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، دونالد ترامپ امروز، 5آبان در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: ابوبکر بغدادی با شمار زیادی از همراهانش کشته شد. بغدادی خودش را با جلیقه انفجاری کشت. نیروهای آمریکایی تقریبا دو ساعت در محل بودند.

ترامپ گفت: شب گذشته آمریکا فرمانده بزرگترین شبکه تروریستی جهان را کشت. من شخصا بر اجرای بخش‌هایی از این عملیات نظارت داشتم. هیچ آمریکایی در حین انجام این عملیات کشته نشد. ابوبکر بغدادی جلیقه انفجاری خود را در تونلی که به داخل آن فرار کرده بود منفجر کرد و به همراه سه فرزندش کشته شد.

وی افزود: آزمایش‌ها علیرغم تکه تکه شدن بند وی با جلیقه انفجاری، تاکید دارد که خود وی کشته شده است. نیروهای ویژه آمریکایی اطلاعات مهمی از محل حادثه به دست آوردند. نتایج آزمایش‌ها پس از حمله، هویت بغدادی را ثابت کرد.

رئیس جمهوری آمریکا البغدادی را یک بیمار و خشن دانست و ادامه داد: این گروه تروریستی خیلی ها را به دین دیگری کشانده و گردن بسیاری را زدند. این چیزهایی بود که البغدادی انجام می داد. اما در زمان یورش گریه می‌کرد و فرار می‌کرد. من از ترکیه، روسیه، سوریه، عراق و کردهای سوریه تشکر می‌کنم که از ما حمایت کردند.

وی افزود: از نیروهای اطلاعاتی هم تشکر می‌کنم که این ماموریت موفقیت آمیز را انجام دادند. شب گذشته یک شب به یاد ماندنی برای آمریکا بود، یک مرد قصی القلب همچون یک سگ یا بزدل مرد. اکنون جهان جای امن‌تری شده است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه در هفته های اخیر به دقت او را زیر نظر داشتیم، گفت: درباره محل زندگی او اطلاعات به دست آوردیم، او در تونل زندگی می‌کرد. وقتی با هشت هلی کوپتر به آنجا رفتیم، از دیوار محل اقامت نفوذ کردند و به طور زنده شاهد این عملیات بودم. با تکنولوژی این عملیات را نگاه کردیم. قسمت خطرناک این ماموریت یکساعت و 10 دقیقه پرواز روی اراضی خطرناک بود. تا وقتی که ماموریتشان تمام شود، هیچ اظهار نظری نکردم.

وی ادامه داد: ممکن بود که گلوله باران شویم، روسیه با ما بسیار خوب همکاری کرد و مسیرهایی را فراهم کرد. همکاری عراق بسیار فوق‌العاده بود اگرچه نمی‌دانستند که عملیات ما چیست. کردها هم اطلاعات مفیدی به ما دادند. با ترکیه هم در تماس بودیم و بر فراز برخی اراضی آنها پرواز کردیم و هیچ محدودیتی برای ما ایجاد نکردند. ماموریت مخفیانه بود اما با سرعت این کار را انجام دادیم.

انتهای پیام
captcha