هشدار نسبت به نفوذ عناصر گروه تروریستی بوکوحرام به سودان  
کد خبر: 3852966
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

هشدار نسبت به نفوذ عناصر گروه تروریستی بوکوحرام به سودان  

گروه بین‌الملل ــ مسئولان ائتلاف نیروهای «آزادی و تغییر» سودان نسبت به نفود عناصر گروه تروریستی «بوکوحرام» به خاک این کشور هشدار دادند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «محمد عصمت»، از رهبران ائتلاف  آزادی و تغییر سودان تأکید کرد: نیروهای امنیتی و نظامی باید سخنان «الحاج وراق»، یکی از اندیشمندان سیاسی این کشور درباره نفوذ عناصر بوکوحرام به سودان را جدی بگیرند.
 
وی با تأکید بر لزوم انجام تحقیقات درباره این گروه تروریستی گفت: این‌گونه هشدارها باید مورد توجه قرار گیرد و تدابیر پیشگیرانه‌ای در این زمینه اتخاذ شود.
 
این سیاستمدار سودانی تأکید کرد: کشور سودان هرگز اجازه نخواهد داد که هیچ‌گونه عملیات تروریستی در این کشور انجام شود، زیرا اوضاع سیاسی و امنیتی این کشور شکننده است.
 
به تازگی، یک اندیشمند سیاسی سودانی به نام «الحاج وراق» در نشستی در خارطوم، اعلام کرد که اطلاعاتی درباره نفوذ عناصر گروه تروریستی بوکوحرام به داخل کشور در اختیار دارد.
 
این اندیشمند سودانی در همین رابطه بر هوشیاری و آگاهی ملت سودان در جلوگیری از ورود عناصر بوکوحرام به کشور تأکید کرد.
 
بوکوحرام، یک گروه تروریستی افراطی است که در سال 2003 میلادی در نیجریه فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه، آموزش علوم غربی را حرام می‌داند و نام خود را از این تفکر اخذ کرده و در کشورهای شمال آفریقا فعالیت دارد.
 
انتهای پیام
captcha