حمایت مسلمانان نیوزیلند از گشت‌‌زنی پلیس در اطراف مساجد
کد خبر: 3853074
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

حمایت مسلمانان نیوزیلند از گشت‌‌زنی پلیس در اطراف مساجد

گروه بین‌الملل ــ مسلمانان نیوزیلند از طرح پلیس این کشور مبنی بر گشت‌زنی افراد مسلح پلیس در سه شهر اوکلند، کرایست‌چرچ و ویکاتو که اطراف مساجد را نیز شامل می‌شود، اعلام حمایت کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «استاف»، سال‌ها پیش زمانی که مسجد جامع شهر اوکلند در نیوزیلند هدف بمبگذاری قرار گرفت، «محمد عفیز»، متولی یکی از مساجد این شهر، ایده اجرای گشت‌ پلیس مسلح را مطرح کرد.

محمد عفیز در این زمینه می‌گوید: در نیوزیلند دو دهه قبل از حمله تروریستی به دو مسجد در کرایست‌چرچ، گروهی از مردم در نیوزیلند به توهین‌های نژادپرستانه علیه مسلمانان می‌پرداختند و آنها را تهدید می‌کردند که به کشورهای خود برگردند.

در آن زمان پلیس نیوزیلند اجازه حمل اسلحه را هنگام اجرای وظیفه نداشت،‌ اما حالا چند ماه پس از حادثه حمله به دو مسجد کرایست‌چرچ، پلیس اعلام کرد گروه‌هایی از افراد مسلح پلیس در سه شهر اوکلند، کرایست‌چرچ و ویکاتو گشت‌زنی می‌کنند. 

نیوزیلند از معدود کشورهای جهان است که در آنها نیروهای پلیس عموماً با خود سلاح حمل نمی‌کنند.

عفیز می‌گوید: حمایت از طرح گشت پلیس مسلح در میان اعضای جامعه مسلمانان نیوزیلند خیلی گسترده است. پلیس باید از همه دفاع کند، اما اگر حتی نتواند از خودش محافظت کند، چگونه می‌تواند از ما دفاع کند.

اجرای آزمایشی گشت‌های پلیس مسلح از امروز دوشنبه، ششم آبان‌ماه در سه شهر اوکلند، کرایست‌چرچ و ویکاتو در نیوزیلند آغاز می‌شود و به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha