پاکستان اجازه عبور هواپیمای «مودی» از حریم هوایی این کشور را نداد
کد خبر: 3853095
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

پاکستان اجازه عبور هواپیمای «مودی» از حریم هوایی این کشور را نداد

دیگر رسانه‌ها ــ پاکستان اعلام کرد که نخست‌وزیر هند به دلیل نقص حقوق بشر در کشمیر تحت کنترل این کشور، اجازه عبور از حریم هوایی پاکستان را ندارد.

پاکستان اجازه عبور هواپیمای «مودی» از حریم هوایی این کشور را ندادبه گزارش ایکنا؛ به نق از «اسپوتنیک» روسیه، این تصمیم توسط پاکستان و در حالی گرفته شده است که تنش‌ها میان هند و پاکستان بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر افزایش یافته است.

سومین بار است که اسلام‌آباد به رهبران هند اجازه استفاده از حریم هوایی را نداده است. درخواست‌های مطرح شده از سوی رام نات کوویند، رئیس‌جمهور هند و نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور در ماه گذشته نیز رد شده بودند.

شاه محمود قریشی، نخست‌وزیر پاکستان در این باره اظهار کرد: مقام هندی می‌خواست از حریم هوایی ما استفاده کند، ولی ما به دلیل روز سیاهی که کشمیری‌ها طی روز شنبه شاهد آن بودند، اجازه این کار را ندادیم تا اشغال و نقض حقوق بشر هند در کشمیر تحت کنترل دهلی‌نو را محکوم کنیم. سفیر هند در پاکستان از تصمیم مطلع شده است.

یادآور می‌شود، هر چند که وزیر خارجه پاکستان نام نخست‌وزیر هند را بیان نکرد، ولی یکی از مقام‌های ارشد پاکستان می‌گوید که مودی قصد داشت از پاکستان به عربستان سعودی سفر کرده و در آنجا در یک نشست تجاری شرکت کند.

انتهای پیام
captcha