«عیون اخبار الرضا» با دستخط منسوب به امام هشتم منتشر شد
کد خبر: 3853102
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)؛

«عیون اخبار الرضا» با دستخط منسوب به امام هشتم منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «عیون اخبار الرضا» با دستخط منسوب به امام رضا(ع) از قرآن شماره ۱۵۸۶ موجود در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اقتباس و نگارش شده است.

«عیون اخبار الرضا» با دستخط منسوب به امام هشتم منتشر شدبه گزارش ایکنا؛ کتاب «عیون اخبار الرضا» گفته‌های امام رضا(ع) است و یا احادیثی است که ایشان از امامان پیش از خود، روایت کرده است. این اثر از منابع مهم شیعه در موضوعات فقهی، اخلاقی، سیره و کلامی به شمار می‌رود و در میان علمای شیعه به عیون الأخبار شهرت دارد که در ۶۹ باب به همت شیخ صدوق تألیف شده است.

از کتاب شریف «عیون اخبارالرضا» باید هم‌ردیف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه یاد کرد، در کتب حدیثی وقتی به کتاب کافی می‌رسیم، می‌بینیم که احادیث موضوعی چیده شده است.

کتاب نهج‌البلاغه تمام احادیث امام علی(ع)، صحیفه سجادیه تمام دعا‌های امام سجاد(ع) و کتاب «عیون اخبارالرضا» تألیف شیخ صدوق هم تمام کلمات امام رضا(ع) را شامل می‌شود.

با توجه به اینکه به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه شده است، اما «عیون اخبارالرضا» نه در دانشگاه‌ها، نه در حوزه‌های علمیه و نه در آستان قدس رضوی جزء کتاب‌های درسی نیست و این بی‌توجهی به مواریث اسلامی است که جای توجیه ندارد.

یادآور می‌شود؛ این کتاب منحصر به فرد همزمان با شهادت امام رضا(ع) به آستان قدس رضوی اهدا شده است و متن این کتاب را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha