لغو تیم ویژه کنترل دانشجویان مسلمان در تایلند
کد خبر: 3853117
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

لغو تیم ویژه کنترل دانشجویان مسلمان در تایلند

گروه بین‌الملل ــ پلیس تایلند پس از پیگیری و اعتراض جامعه اسلامی این کشور نسبت به تشکیل تیم ویژه برای تحت نظر قراردادن دانشجویان مسلمان، این گروه را لغو و فعالیت‌های آن را متوقف کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در تایلند، با توجه به بمب گذاری‌هایی که در استان‌های جنوبی کشورتایلند رخ داد، پلیس تایلند برای ریشه‌کردن این موضوعات در طول سال‌های گذشته اقدامات فراوانی برای بازگرداندن امنیت و آرامش به شهرهای جنوبی این کشور انجام داده است. اما در اقدامی عجیب که اخیراً از سوی رسانه‌ها فاش شد، پلیس تایلند با تشکیل بخش ویژه‌ای درنظر داشت اقدامات و فعالیت‌های دانشجویان مسلمان را در دانشگاه‌های تایلند تحت نظر بگیرد.

حال آنکه یکی از بمب‌ها در مقابل درب دانشگاه اسلامی منفجر شده بود و دانشجویان و خودِ دانشگاه این اقدامات را محکوم کرده بودند.

با این حال پلیس با این حرکات مخفیانه و تشکیل این تیم ویژه به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ کرده بود که تمامی فعالیت‌های دانشجویان مسلمان تحت نظر گرفته شود. به تازگی این موضوع از سوی رسانه‌ها فاش و مورد اعتراض جامعه اسلامی تایلند قرار گرفت و اقدامات بسیاری برای توقف این عملیات انجام شد.

در نخستین اقدام دفتر شیخ الاسلام تایلند ضمن ارسال نامه‌ای به رئیس کل پلیس این کشور خواستار توقف تهیه فهرست دانشجویان مسلمان و فعالیت‌هایشان در دانشگاه‌ها شده و این اقدام را غیرقانونی توصیف کرد. در ادامه بسیاری از فعالان حقوق بشر مسلمان در اقصی نقاط تایلند این اقدام مخفیانه پلیس را غیرقانونی خوانده و مغایر با آزادی‌هایی که در قانون اساسی برای شهروندان تایلندی در نظر گرفته شده عنوان و خواهان توقف آن شدند.

در همین راستا و زمانی که رسانه‌ها و فعالان این امر مشغول درگیری بودند، سفارت تایلند در مصر از دستگیری یکی از دانشجویان تایلندی در مصر به ظن همکاری وارتباط با داعش خبر داد که پیش‌تر با پیگیری های دولت تایلند این دانشجو به تایلند بازگردانده شد.

این دانشجو در مصر مشغول تحصیل علوم اسلامی بوده و با توجه به فعالیت هایی که در شبکه های مجازی داشته دولت مصر ظن همکاری و یا حمایت وی با داعش را داشته است. بعد از بازگشت این دانشجو به تایلند دولت اعلام کرد که فعالیت این فرد صرفا در حد انتشار برخی تصاویر از داعش در شبکه های مجازی بوده و هیچ گونه ارتباط و یا همکاری میان آنها وجود نداشته است.

پس از پایان این موضوع و پیگیری‌های انجام شده پلیس تایلند نیز اعلام کرد که تیمی که برای رصد فعالیت دانشجویان مسلمان را تشکیل داده بود، لغو کرده و تحقیقات را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha