واکنش به دروغ‌پراکنی رسانه‌ها درباره اعتراضات کربلا / تکذیب تعطیلی حرم حسینی
کد خبر: 3853194
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

واکنش به دروغ‌پراکنی رسانه‌ها درباره اعتراضات کربلا / تکذیب تعطیلی حرم حسینی

گروه بین‌الملل ـ فرماندهی پلیس کربلا، امروز، 7 آبان‌ماه، با صدور بیانیه‌ای انتشار اخباری را مبنی بر کشته‌ شدن شماری از تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امیتی در اعتراضات این شهر تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌نیوز»، فرماندهی پلیس کربلا در این بیانیه اعلام کرد: تظاهرات دیروز شهر کربلا هیچ کشته‌ای چه از معترضان و چه از نیروهای امنیتی نداشته داست و هر فردی می‌تواند با مراجعه به پزشکی قانونی بیمارستان «الحسینی» کربلا صحت این مسئله را تحقیق کند.

در این بیانیه آمده است: در شهر کربلا دیروز فقط فردی به خاطر یک حادثه جنایی و در شرق این شهر و در مکانی به دور از تظاهرات کشته شد که هیچ ارتباطی به اعتراضات نداشت.

فرماندهی پلیس کربلا به‌طور قاطع دروغ‌پردازی برخی رسانه‌ها را تکذیب و اعلام کرد: بسیاری از کلیپ‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی غیرواقعی است و فقط با هدف ایجاد هرج و مرج در این شهر منتشر می‌شود.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی پلیس کربلا آماده است که خبرنگاران شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای را در رفتن به پزشکی قانونی و بررسی فرم‌های کالبدشکافی دیروز این مرکز همراهی کند و همچنین، رسانه‌ها می‌توانند در دیدار با مدیر پزشکی قانونی کربلا صحت این مسئله را جویا شوند.

فرماندهی پلیس کربلا در پایان به رسانه‌هایی که با انتشار اخبار نادرست بدون رجوع به منابع اصلی به منظور مخدوش کردن چهره این شهر اقدام می‌کنند هشدار داد.

برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی شده‌اند که در جریان اعتراضات دیروز شهر کربلا شماری از معترضان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی ویژه کشته شده‌اند.
 
از سوی دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی نوشت: حسن رشید العبایچی، معاون تولیت آستان مقدس امام حسین(ع)، دیروز، 6 آبان‌ماه، اعلام کرد: درهای این بارگاه مقدس بر روی زائران بسته نشده و اوضاع کاملاً طبیعی است. درهای مرقدهای مقدس کربلا 24 ساعته به روی زائران باز است و مکان امنی برای همگان محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره  به این که درهای حرم حسینی هرگز به روی زائران بسته نخواهد شد، اعلام کرد: مکان اعتراضات در کربلا به دور از آستان‌های مقدس حسینی و عباسی است. برخی از افراد سست‌عنصر شایعات مغرضانه‌ای را مطرح می‌کنند که هدف از آن به هم زدن امنیت در حرمین شریفین است، زیرا آستان‌های مقدس نزد مردم عراق و پیروان مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان جایگاه خاصی دارد.
واکنش به دروغ‌پراکنی رسانه‌ها درباره اعتراضات کربلا / تکذیب تعطیلی حرم حسینی
العبایچی همچنین، از رسانه‌ها و فعالان شبکه اجتماعی خواست که  اخبار در خصوص عتبات مقدسه را پس از تأکید از صحت آن منتشر کنند و اخبار متعلق به حرم حسینی را از رسانه‌های رسمی متعلق به آستان دنبال کنند.

یادآور می‌شود، در پی اعتراضات اخیر در عراق و شهر کربلا، شایع شده بود که درهای حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس (علیهما السلام) به روی زائران بسته شده است.
 
استاندار کربلا: کلیپ‌های منتشرشده درباره حوادث کربلا جعلی است

به گزارش السومریه نیوز؛ نصیف الخطابی، استاندار کربلا، امروز، 7 آبان‌ماه، در نشستی خبری اعلام کرد که کلیپ‌های ویدئویی منتشرشده درباره حوادث کربلا جعلی است و نیروهای امنیتی نهایت خویشتن‌داری را نسبت به حوادث دیروز داشتند.

وی با اشاره به این که برخی از معترضین دیروز به نیروهای امنیتی، ادارات دولتی و بانک‌ها حمله کردند، گفت: در جریان این تظاهرات به نیروهای امنیتی دستور داده شد که از گلوله جنگی علیه معترضان استفاده نشود.
واکنش به دروغ‌پراکنی رسانه‌ها درباره اعتراضات کربلا / تکذیب تعطیلی حرم حسینی
استاندار کربلا در ادامه ضمن حمایت از تظاهرات مسالمت‌آمیز و حمایت از مطالبات قانونی مردم گفت: در تظاهرات دیروز هیچ فردی کشته نشده است و بیشتر افرادی که زخمی شدند از نیروهای امنیتی بودند.

نصیف الخطابی در پایان گفت: بیشتر تظاهرات‌کنندگانی که روز گذشته بازداشت شده بودند و حتی کسانی که به نیروهای امنیتی حمله کرده بودند را آزاد کردیم.
انتهای پیام
captcha