نگاهی آماری به اهمیت دین در زندگی مردم آلمان
کد خبر: 3853332
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

نگاهی آماری به اهمیت دین در زندگی مردم آلمان

گروه بین‌الملل ــ مؤسسه «پیو» آلمان آماری را از دینداری مردم ارائه کرده است که اهمیت دین در شرق و غرب این کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه «پیو» آلمان نموداری را برای مقایسه میزان اهمیت دین در زندگی افراد در شرق و غرب آلمان منتشر کرده است.

مذاهب مختلفی در آلمان وجود دارد که مسیحیت، یهودیت و اسلام از آن جمله هستند. سرشماری سال 2005 در مقایسه با 1990 نشان از افزایش دو درصدی اعتقاد مردم به خدا دارد.

در سال 2014 بیش از 34 درصد مردم به مأموران سرشماری اعلام کرده‌اند که مذهب خاصی ندارند و دیگر افراد مذهب خود را مسیحیت اعلام کرده‌اند.

پیروان مسیحیت در آلمان برابر با 49.2 میلیون نفر یا 61 درصد از کل جمعیت هستند. اسلام دومین مذهب مردم آلمان را تشکیل می‌دهد که جمعیتی 2.1 میلیون نفری را به خود اختصاص می‌دهد که برابر با 2.6 درصد کل جمعیت این کشور است.

طبق آمار،‌ درصد پیروان مسیحیت کاتولیک 29.9 درصد و مسیحیت پروتستان نیز 29.8 درصد هستند. افرادی که پیرو مسیحیت ارتدوکس هستند نیز 1.3 درصد این جمعیت را به خود اختصاص می‌دهند.

براساس این گزارش آماری، در بخش غربی آلمان، 27 درصد مردم به دین خود اهمیت بسیاری می‌دهند و این میزان در میان کسانی که اهمیتی برای دین در زندگی خود قائل نیستند به 26 درصد می‌رسد.

در همین راستا، 13 درصد مردمی که در شرق آلمان زندگی می‌کنند نیز اهمیت فراوانی به دین در زندگی خود می‌دهند و 45 درصد مردم این بخش از آلمان در مورد دین در زندگی خود بی‌اهمیت هستند.

انتهای پیام
captcha