برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت تجلیل شدند/ تأکید آیت‌الله جوادی بر همراهی قرآن با کرامت و ادب
کد خبر: 3853540
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
دومین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزار شد

برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت تجلیل شدند/ تأکید آیت‌الله جوادی بر همراهی قرآن با کرامت و ادب

گروه مسابقات ــ برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت امشب در آیین اختتامیه تجلیل شدند. آیت‌الله جوادی آملی در پیام تصویری به این جشنواره، با اشاره به اخلاق قرآنی پیامبر(ص)، گفت: قرآن ادب و کرامت را به همراه دارد و وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) احترام فراوانی برای انسان قائل بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به همدان؛ دومین مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی همراه با برنامه تجلیل از برگزیدگان بخش‌های آوایی و معارفی، شامگاه چهارشنبه 8 آبان‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، سیما سادات لاری، معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و دبیر جشنواره و سایر مسئولان قرآنی وزارت بهداشت در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی گروه هم‌نوایی بقیه‌الله(عج) آبادان و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در سخنانی اظهار کرد: در اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت هستیم؛ جشنواره‌ای که به اذعان بسیاری از ناظران جزء برترین جشنواره‌هایی است که با موضوع قرآن و عترت در کشور برگزار می‌شود.

رویش‌های جشنواره

بحرالعلوم با بیان اینکه تاکنون دوبار از این جشنواره به عنوان جشنواره برتر قرآنی کشور تقدیر شده است، افزود: از همه عزیزانی که مقدمات این مراسم را فراهم کرده‌اند، به ویژه معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت تشکر می‌کنم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه فعالیتی با این وسعت قطعاً دارای نقاط ضعف است، از تمامی قرآنیان به ویژه دانشگاهیان قرآنی خواست تا با ارائه پیشنهادات خود، مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت را در اصلاح این نقاط ضعف یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که طی سال جاری برگزار می‌شود، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که بیش از 80 درصد نفرات اول تا سومی که طی سه سال گذشته در رشته‌های مختلف جشنواره (44 رشته) شرکت کرده‌اند، از افراد جدید بوده‌اند که این نشان از رویش‌های جشنواره دارد.

دبیر جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: رتبه‌هایی که نمایندگان ما در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور کسب کرده‌اند از چهار رتبه در چهار سال گذشته به بیش از بیست رتبه ارتقا پیدا کرده است. البته این جشنواره یکی از فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت است و این مرکز مجموعه فعالیت‌های زیادی همچون طرح‌های پژوهشی و ... در دست اقدام دارد که در آینده از رشد قابل توجهی نیز برخوردار خواهد شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در پایان از زحمات تمامی دست اندکاران و همکارانی که مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت را در برپایی این جشنواره همراهی کرده‌اند، به ویژه معاونت فرهنگی دانشجویی این وزارت تقدیر و تشکر کرد.

اهدای جوایز بخش آوایی و معارفی

در ادامه این مراسم قرآنی و معنوی، با حضور سیماسادات لاری، معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت، رشید حیدری‌مقدم، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان و محمدمهدی بحرالعلوم، رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، بخش اول اهدای جوایز بخش آوایی و معارفی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در حوزه‌های اذان، تواشیح و حفظ پنج جزء برگزار شد.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه بحث فهم و عمل به قرآن اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال این انس و ارتباط شما عزیزان با کلام وحی، سیره و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ایشان را وسیله و اسبابی برای اتصال و ارتباط با معارف قرآن و بهره‌گیری از آن برای ساخت جامعه بشری قرار دهد.

نظیری ادامه داد: آنچه از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده می‌شود، این است که این اتصال به قرآن در قالب حفظ و قرائت، بستر و مقدمه‌ای برای این اقدام مهم یعنی فهم قرآن و به کارگیری معارف قرآن برای ساخت جامعه اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه روز اول ماه ربیع، آغاز حرکت اثرگذار و عمیق در تاریخ بشریت یعنی هجرت پیامبر به مدینه است، اظهار کرد: امروز باید از معارف قرآن به عنوان معارف عالی برای ساخت زندگی بشری استفاده کنیم.

نظیری در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که خداوند متعال توفیق دهد تا در کنار این اقیانوس با عظمت، معارف قرآنی در جامعه رواج پیدا کرده و مقدمه‌ای برای ظهور منجی عالم بشریت باشد.

تجلیل از نفرات برگزیده ترتیل و حفظ موضوعی

در ادامه،‌ مراسم تجلیل از نفرات برگزیده بخش آوایی و معارف در حوزه‎‌‎های ترتیل و حفظ موضوعی با حضور مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان فرهنگی برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد.
همچنین، پس از اجرای برنامه تواشیح از سوی گروه همخوانی بقیةالله(عج) آبادان، قسمت سوم اهدای جوایز نیز با حضور مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رشته‌های آشنایی با احادیث، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن و آشنایی با صحیفه سجادیه برگزار شد.

همراهی قرآن با کرامت و ادب
در ادامه این مراسم، کلیپ بخش دوم پیام آیت‌لله‌العظمی جوادی آملی پخش شد که در بخشی از این پیام آمده است: «در قرآن کریم به ما فرمودند که ما اگر می‌خواهید وارد ملکوت شوید، باید عمل صالح را در کنار عقیده داشته و فرشته‌منش باشید.
در پیشگاه شهدای اسلام عرض می‌کنیم که شما طیب و طاهر شدید و کشوری نیز که خون شما در آن بریزد، طیب و طاهر است. آنچه که قرآن کریم فرموده، ائمه طاهرین(ع) آن را تبیین کردند و آنچه ائمه(ع) می‌فرمودند، سند قرآنی دارد.
باران و برف و تگرگ قدرت پاک کردن پلیدی باطن را ندارد و تنها ظاهر را پاک می‌کند، اما خون شهیدان آن‌قدر قدرت دارد که همه پلیدی‌ها را پاک می‌کند. کشوری که با خون شهید پاک شد، میوه می‌دهد که بهترین میوه آن نیز عقل و عدل است.
طب نبوی ما قرآنی است؛ چراکه اخلاق پیامبر(ص) نیز قرآنی است. قرآن ادب و کرامت را به همراه دارد. وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) هنگامی که با مخاطب سخن می‌گفت، با تمام رخ او را نگاه می‌کرد، چون ایشان احترام فراوانی برای انسان قائل بود.
قرآن کریم آن‌قدر لطیف و شیرین سخن می‌گوید که مرزهای انسان و حیوان و جسم و روح را جدا می‌کند و بیماری‌های قلبی و عقلی را شفا می‌بخشد. برگزاری همایش‌های قرآنی این‌چنینی که برگزار می‌شود و سابقه چندین ساله دارد، باید تقویت شود».

برگزیدگان رشته‌های صحیفه، نهج‌البلاغه و احکام
همچنین، در ادامه این مراسم قرآنی و معنوی به ترتیب برنامه‌های تجلیل از برگزیدگان رشته‌های صحیفه سجادیه، آشنایی با نهج‌البلاغه و احکام، تلاوت امیرحسین گرجی، نفر برگزیده رشته ترتیل و نیز تجلیل و اهدای جوایز رشته‌های آشنایی با سیره معصومین(ع)، پرسمان معارفی و سبک زندگی قرآنی برگزار شد. ‎
یادآور می‌شود، بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی روزهای هفتم تا نهم آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha