مسلمانان بوسنی حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کنند
کد خبر: 3853624
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
رئیس‌العلمای بوسنی وهرزگوین:

مسلمانان بوسنی حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کنند

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌العلمای جامعه اسلامی بوسنی و‌هرزگوین در دیدار با سفیر کشورمان در سارایوو تأکید کرد: دوستی ملت ایران نسبت به بوسنی وهرزگوین در شرایط سخت به اثبات رسیده است و مسلمانان بوسنی حمایت‌های ملت ایران را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش ایکنا از سارایوو؛ محمود حیدری، سفیر ایران در سارایوو در دیدار با «حسین افندی کاوازوویچ»، انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس‌العلماء و ریاست جامعه اسلامی بوسنی و‌هرزگوین را  تبریک گفت و برای او در مسیر صیانت از هویت دینی مسلمانان و ارتقای روحیه همزیستی میان پیروان ادیان مختلف آرزوی موفقیت کرد.

سفیر کشورمان با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و بوسنی و هرزگوین گفت: اشتراکات فرهنگی بسیاری میان دو ملت وجود دارد و مقام معظم رهبری، دولت و مردم ایران علاقه ویژه‌ای به ملت بوسنی دارند، از این رو تلاش نهادهای ایرانی در بوسنی و‌هرزگوین در راستای تقویت زمینه‌های مشترک فرهنگی میان دو ملت است.

رئیس‌العلمای جامعه اسلامی بوسنی و‌هرزگوین نیز در این دیدار ضمن تشکر از سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: دوستی ملت ایران نسبت به بوسنی وهرزگوین در شرایط سخت به اثبات رسیده است و ما همواره از دولت و مردم ایران به خاطر کمک‌های انجام‌شده به بوسنی قدردانی می‌کنیم.

کاوازوویچ اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و دینی روابط خوبی با نهادهای ایرانی حاضر در بوسنی داریم و امیدواریم بتوانیم روابط فرهنگی میان دو کشور را با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های موجود ارتقا دهیم. 

وی همچنین با ابراز خرسندی از دعوت سفیر جمهوری اسلامی ایران برای سفر به ایران در دوره جدید ریاست خود بر جامعه اسلامی بوسنی و‌هرزگوین گفت: امیدوارم جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته به حمایت خود از کشور بوسنی و‌هرزگوین ادامه دهد.

حجت‌الاسلام اکبر عیدی، رئیس بنیاد ملاصدرا در بوسنی نیز ضمن تأکید بر توجه ویژه مقام معظم رهبری به مسلمانان بوسنی و‌هرزگوین خواستار توسعه افزون‌تر روابط دینی و فرهنگی میان جمعیت اسلامی بوسنی وهرزگوین با مراکز دینی و علمی جمهوری اسلامی در دوره فرارو شد. 

همچنین امیرحسین نوری، رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار پیام تبریک کتبی ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را به حسین کاوازوویچ تقدیم کرد.

در این ملاقات مدیران نهادهای ایرانی فعال در کشور بوسنی و‌هرزگوین از جمله بنیاد ملاصدرا، کالج فارسی - بوسنیایی و مؤسسه ابن‌سینا نیز ضمن تبریک انتخاب مجدد کاوازوویچ به ریاست جامعه اسلامی برای ادامه همکاری‌های فرهنگی با جامعه اسلامی بوسنی اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام
captcha