وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست
کد خبر: 3853776
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که نرخ تورم و بیکاری در استان بالا و نرخ سرمایه‌گذاری پایین است، گفت: وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست مسئولان باید تلاش بیشتری داشته باشند و برنامه‌های اقتصادی ارائه دهند.

وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست/مسئولان تلاش بیشتری کنندبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهرستان، با اشاره به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، آغاز امامت امام مهدی(عج) و نزول برکات پروردگار بر مردم، گفت: دوران امامت امام حسن‌عسکری(ع) کوتاه‌ترین دوران امامت با بیشترین دوران حبس بوده است؛ ایشان در این دوران سعی کردند زمینه را برای غیبت امام زمان(عج) فراهم کنند، آماده‌سازی مردم برای ورود به دوران غیبت امام زمان(عج) و پایه‌‌ریزی نظریه ولایت فقیه از جانب امام حسن‌عسکری(ع) بوده است.

وی با ذکر این مطلب که مشخصه اصلی انقلاب اسلامی انتظار فرج است، افزود: انتظار و آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) بالاترین عبادت است؛ انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) بوده است و به برکت انقلاب اسلامی امام زمان(عج) به دنیا معرفی و دنیا متوجه حکومت ایشان شدند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که دنیا تشنه عدالت امام مهدی(عج) بوده و از ظلم و ستم به ستوه آمده است، اضافه کرد: در بیانیه «گام دوم انقلاب» در 40 سالگی انقلاب رهبری فرمودند: که ما باید خودمان را برای ظهور ولایت عظمای امام زمان(عج) آماده کنیم و برای تمدن نوین اسلامی که جهانی است تلاش کنیم.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که راه ولایت راه عبادت، بندگی عزت، افتخار، صراط مستقیم و سعادت ابدی است، اضافه کرد: باید ارتباط‌مان را با امام زمان(عج) و نائب ایشان تقویت کنیم؛ چراکه رهبری با مدیریت الهی این حرکت عظیم را در دنیا به‌وجود آورده و ایشان شعاعی از ولایت امام زمان(عج) است.

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به سه حادثه مهم تبعید امام(ره)، کشتار دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال‌های 43، 57 و 58، تصریح کرد: استکبارستیزی وجه مشترک این سه حادثه در پی اعتراضات به لایحه کاپیتولاسیون، شعار «مرگ بر آمریکا» و تسخیر لانه جاسوسی بوده است و یکی‌از شاخصه‌های اصلی انقلاب اسلامی استکبارستیزی است.

وی با ذکر این مطلب که در این 40 سال انقلاب اسلامی ایران قوی‌تر، مستحکم‌تر و گسترده‌تر شد، اظهار کرد: در مقابل آمریکا ضعیف‌تر و ذلیل‌تر شده است؛ چراکه تسخیر لانه جاسوسی هیبت پوشالی آمریکا را در اوج ابرقدرتی درهم شکست و این حادثه پیامی مهم به دنیا داشت که سفارت‌خانه‌های آمریکا در دنیا مرکز جاسوسی است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که دنیا هیچ‌گونه اعتمادی به سفارت‌خانه‌های آمریکا ندارد، گفت: آمریکا در این 40 سال تهاجم سنگینی علیه انقلاب انجام داد و شکست سنگینی هم خورد و ما امروز شاهد افول آمریکا در دنیا هستیم و انقلاب اسلامی با قدرت، عظمت و عزت به راه خود ادامه داده و آمریکا روز به روز ضعیف‌تر خواهد شد همچنان‌که شاهد فروپاشی شوروی سابق بودیم شاهد شکست آمریکا خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به هلاکت ابوبکر البغدادی، گفت: هلاکت سرکرده داعش برای دلبستگان و آن‌هایی که امید به آمریکا دارند درس عبرت است گروه‌های تروریستی مثل القاعده و النصره و داعش را آمریکا به‌وجود آورده و زمانی‌که تاریخ مصرف‌شان تمام شد خود آمریکایی‌‌ها آن‌ها را از بین بردند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد بیان کرد: استکبار و غرب هیچ‌گاه به نفع ملت‌ها کار نکردند و بدانیم آن‌ها حل مشکل ما را در نظر نمی‌گیرند؛ لذا بعد از 40 سال همه بدانند مذاکره با آمریکا مشکلی از ما حل نخواهد کرد.

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که مشکلات داخلی و اقتصادی را با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌همت جوانان خودمان می‌توانیم حل کنیم، تأکید کرد: نرخ تورم و بیکاری در استان بالا و نرخ سرمایه‌گذاری پایین است و وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست، مسئولان باید تلاش بیشتری داشته و برنامه‌های اقتصادی ارائه دهند و با استفاده از ظرفیت و توان داخلی و توکل بر خدا مشکلات را حل کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان، گفت: نرخ تورم و بیکاری در استان بالا وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست، مسئولان باید تلاش بیشتری داشته باشند و برنامه‌های اقتصادی ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha