هشدار نسبت به توطئه عربستان و امارات برای سقوط انقلاب سودان
کد خبر: 3853995
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

هشدار نسبت به توطئه عربستان و امارات برای سقوط انقلاب سودان

گروه بین‌الملل ــ یک شخصیت سیاسی عضو ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر سودان، نسبت به توطئه دولت‌های امارات و عربستان برای سقوط انقلاب این کشور هشدار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، محمد مختار الطیب، دبیرکل حزب کمونیست سودان که یکی از احزاب عضو نیروهای آزادی و تغییر در این کشور به شمار می‌رود، ضمن متهم کردن عربستان و امارات به توطئه علیه انقلاب این کشور، خواستار خروج نیروهای نظامی سودان از یمن شد.

وی با بیان این مطلب در یک سمینار سیاسی که شامگاه جمعه (دهم آبان‌ماه) در شهر «ام درمان» واقع در غرب «خارطوم»، پایتخت سودان برگزار شد، تصریح کرد: ما از دولت انتقالی می‌خواهیم همه توافقنامه‌هایی را که به صورت غیرقانونی با کشورهای دیگر امضا کرده، لغو  و همه نیروهای نظامی و اطلاعاتی خود را از محور ارتجاع عربی حمله به یمن خارج کند.

خطیب با بیان این که حزب کمونیست دخالت در امور دیگر کشورها و حضور نظامیان این کشور در فرماندهی نظامی نیروهای آمریکایی در آفریقا موسوم به «آفریکوم» را رد می‌کند، گفت: ما به خطر انداختن امنیت کشور و سلامت هموطنانمان خود در راستای منافع کشورهای بزرگ را نمی‌‌پذیریم.

دبیرکل حزب کمونیست سودان از اقدام عربستان و امارات برای برقراری ارتباط با قوای سیاسی و رهبران معارض سودانی برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای و ایجاد تغییر در سرنوشت انقلاب این کشور خبرداد و تصریح کرد: دولت‌های امارات و عربستان از نخستین روز انتفاضه تماس‌های مشکوکی با تعدادی از رهبران معارض داشته‌اند.

این در حالی است که محمد حمدان دقلو معروف به «حمیدتی»، نایب رئیس شورای دولت انتقالی سودان روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست با دیگر اعضای این شورا اعلام کرد که ده هزار نظامی سودان از یمن خارج شده‌اند.

یادآوری می‌شود، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر جدید سودان 14 شهریورماه، اعضای کابینه دولت خود برای اداره مرحله انتقالی پس از سرنگونی «عمر البشیر»، جمهوری مخلوع این کشور را معرفی کرد.
انتهای پیام
captcha