دعوت از مسلمانان برای شرکت در انتخابات آتی انگلیس
کد خبر: 3854262
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

دعوت از مسلمانان برای شرکت در انتخابات آتی انگلیس

گروه بین‌الملل ــ سازمان‌های اسلامی انگلیس از مسلمانان این کشور خواستند که در انتخابات پیش رو شرکت فعال داشته باشند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فایوپیلارز، سه سازمان بزرگ اسلامی انگلیس از مسلمانان این کشور خواسته‌اند در انتخابات زودهنگام که ماه آینده میلادی در این کشور برگزار می‌شود،‌ فعالانه شرکت کنند.

شورای مسلمانان انگلیس در بیانیه‌ای گفت: این انتخابات با ایجاد امکان مشارکت در فرآیند سیاسی کشور، فرصتی برای بهتر شنیده شدن صدای مسلمانان انگلیس است. برای مساجد و مراکز اسلامی مهم است که با جوامع خود برای ایفای نقش فعال در انتخابات همکاری کنند.

این شورا افزود: از هیچ حزب سیاسی و کاندیدای پارلمان حمایت نمی‌کند، بلکه برای افزایش مشارکت جوامع مسلمان این کشور در انتخابات با همه طرف‌های سیاسی همکاری خواهد کرد.

همچنین سازمان توسعه و همکاری اسلامی انگلیس (MEND) با دعوت از مسلمانان به حضور در انتخابات آتی، اعلام کرد: رأی مسلمانان در انتخابات پیش رو می‌تواند بر نتایج 80 کرسی پارلمان تأثیر داشته باشد.

کمیته امور عمومی مسلمانان انگلیس (MPACUK) نیز گفت: مسلمانان این توان را دارند که با مشارکت در انتخابات بر انتخاب دولت بعدی تأثیرگذار باشند.

دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، قرار است در تاریخ 12 دسامبر ( 21 آذر ماه) انتخابات زودهنگام برگزار کند تا به بن‌بستی که در پارلمان این کشور ایجاد شده و ماه‌هاست از تعیین تکلیف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) جلوگیری کرده پایان داده شود.

انتهای پیام
captcha