ادعای ترکیه درمورد بازداشت خواهر البغدادی
کد خبر: 3854867
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

ادعای ترکیه درمورد بازداشت خواهر البغدادی

کانون خبرنگاران نبأ ــ‌ یک مقام امنیتی ترکیه ادعا کرد که نیروهای امنیتی این کشور خواهر بزرگ‌تر سرکرده سابق گروه تروریستی داعش را در شمال غربی سوریه بازداشت کرده‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از اسپوتنیک، رویترز گزارش داد: یک مقام امنیتی ترکیه بامداد سه‌شنبه گفت خواهر بزرگتر «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش را در شمال غربی سوریه بازداشت کرده‌اند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز به نقل از این مقام ترکیه‌ای که نامش را فاش نکرد، نوشت خواهر البغدادی از سوی ترکیه دستگیر شده، این عملیات را مانند کشف «معدن طلای» اطلاعاتی توصیف کرد.

در حالی که اطلاعات کمی از این شخص وجود دارد اما این مقام ترکیه‌ای می‌گوید خواهر بزرگتر سرکرده داعش با نام «رسمیه عوض»، 65 سال سن دارد و در عملیاتی در روز دوشنبه در کانتینری نزدیک شهر «اعزاز» در سوریه بازداشت شده است.

بر این اساس، خواهر البغدادی به همراه همسر و پنج فرزند خود به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد که هم‌اکنون تحت بازجویی نیروهای امنیتی ترکیه قرار دارند.

پایگاه خبری الیوم السابع مصر نیز با درج این خبر، تصاویری را منتشر و صاحب آن‌‌ها را رسمیه عوض، خواهر بزرگتر؛ همسر او و عروس رسمیه معرفی کرد.

ادعای ترکیه درمورد بازداشت خواهر البغدادیتصویری از فردی که رویترز او را همسر رسمیه عوض، خواهر بزرگتر البغدادی معرفی کرده است

ادعای ترکیه درمورد بازداشت خواهر البغدادی

تصویری که ادعا می‌شود او عروس رسمیه عوض است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا روز یکشنبه، 5 آبان (27 اکتبر) اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش این کشور ابوبکر البغدادی، رهبر داعش را در روستای بریشا در حومه ادلب سوریه کشتند. رئیس‌جمهور امریکا گفت که نتایج آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داد فردی که نیروهای امریکا کشته‌اند، ابوبکر البغدادی است.

محمدجواد صفری

انتهای پیام
captcha