جلسه مقامات ارشد عراق برای بررسی آخرین تحولات این کشور
کد خبر: 3854971
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

جلسه مقامات ارشد عراق برای بررسی آخرین تحولات این کشور

گروه بین‌الملل ـ جلسه عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق با رئیس مجلس، رئیس شورای عالی قضایی و فرماندهان امنیتی این کشور برای بررسی آخرین تحولات عراق برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری السومریه‌نیوز، دفتر نخست وزیری عراق امروز، 14 آبان‌ماه، در بیانیه‌ای از جلسه نخست‌وزیر با حضور فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی، محمد الحلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان و همچنین فرماندهان امنیتی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: شرکت‌کنندگان در این جلسه که شامگاه دوشنبه در بغداد برگزار شد، بر حفظ امنیت و حمایت از تظاهرات‌کنندگان و املاک و مؤسسات تاکید کردند.

دفتر نخست‌وزیری عراق در این بیانیه گفت: در این جلسه که وزیر دفاع و وزیر کشور نیز حضور داشتند، تحولات اوضاع و اقدامات لازم برای حفظ امنیت و نظم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این بیانیه، قوه مقننه و قوه قضاییه عراق حمایت خود را از تلاش‌های دولت و دستگاه‌های امنیتی برای ایجاد امنیت و ثبات و حمایت از معترضان و املاک خصوصی و دولتی و تأسیسات اقتصادی اعلام کردند.

خبر دیگر از عراق حاکیست که برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق و سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی این کشور دیروز با یکدیگر دیدار و تحولات و تظاهرات روزهای اخیر عراق و رویدادهای مربوط به آن را مورد بررسی قرار دادند.

برهم صالح و سید عمار الحکیم در این دیدار، اجرای خواست و مطالبات تظاهرکنندگان عراقی و ایجاد ثبات و امنیت و حفاظت از اموال عمومی و خصوصی در این کشور را خواستار شدند.

انتهای پیام
captcha