استفاده از افراد متخصص و آشنا به مفاهیم قرآنی در حوزه فعالیت‌های قرآنی ادارات
کد خبر: 3854978
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

استفاده از افراد متخصص و آشنا به مفاهیم قرآنی در حوزه فعالیت‌های قرآنی ادارات

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ پیشکسوت قرآنی لرستان با تاکید بر لزوم حمایت‌ مسئولان از فعالیت‌های قرآنی، گفت: با توجه به این‌که فعالیت‌های قرآنی تخصصی است ضرورت دارد کسانی‌که در حوزه فعالیت‌های قرآنی فعالیت دارند به‌طور تخصصی به مباحث و مفاهیم قرآنی مسلط باشند.

استفاده از افراد متخصص و آشنا به مفاهیم قرآنی در حوزه فعالیت‌های قرآنی اداراتحسن‌رضا مرادی، از پیشکسوتان قرآنی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌با فعالیت‌های قرآنی در لرستان، گفت: متاسفانه در حال حاضر فعالیت‌های قرآنی در لرستان در وضعیت خوبی قرار ندارد.

وی بر لزوم ورود خیران به فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: علی‎رغم مشکلات زیادی که در حوزه فعالیت‌های قرآنی در لرستان وجود دارد متاسفانه حمایت‌های مطلوبی نیز از جانب مسئولان قرآنی از فعالیت‌های قرآنی صورت نمی‌گیرد.

مرادی با ذکر این مطلب که ادارات و دستگاه‌های فرهنگی مانند اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی نیز اعتبارات مصوبی در حوزه قرآن ندارند، نبود وقف قرآنی در استان لرستان را متذکر شد و ادامه داد: با توجه به این‌که فعالیت‌های قرآنی تخصصی است لذا ضرورت دارد کسانی‌که در حوزه فعالیت‌های قرآنی فعالیت دارند به‌طور تخصصی به مباحث و مفاهیم قرآنی مسلط باشند.

این پیشکسوت قرآنی لرستان نداشتن مکان ثابت برای فعالیت‌های قرآنی را از دیگر مشکلات جامعه قرآنی استان لرستان برشمرد و با یادآوری این مطلب که گاهاً جابجایی‌ها و استیجاری بودن برخی مراکز قرآنی موجب ریزش آمار قرآن‌آموزان می‌شود، خاطرنشان کرد: بودجه فعالیت‌های قرآنی استان محدود است و گاهاً از کمک‌های خیرین برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی استان استفاده می‌شود‌.

هیچ نهادی مؤسسات قرآنی را حمایت نمی‌کند

وی با ذکر این مطلب که مؤسسات قرآنی با وجود نداشتن اعتبار با تمام وجود مراکز قرآنی خود را حفظ کردند، ادامه داد: نباید از هزینه‌های جاری مراکز قرآنی، تجهیزات، تعمیرات و خرید وسایل موردنیاز مؤسسه غافل شد چراکه هیچ نهادی مؤسسات قرآنی را حمایت نمی‌کند اما همواره لطف خداوند بزرگ‌ترین حامی در این زمینه است.

یادآور می‌‏شود، حسن رضا مرادی، از قاریان ممتاز لرستان و مدرس دانشکده علوم قرآنی خرم‎آباد است که در اردیبهشت‌ماه سال 95 موفق شد رتبه سوم چهاردهمین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن‌کریم در رشته قرائت ترتیل قرآن بخش اساتید را کسب کند.

انتهای پیام
captcha