فعالیت بندر ام‌ قصر عراق از سر گرفته شد
کد خبر: 3855290
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

فعالیت بندر ام‌ قصر عراق از سر گرفته شد

گروه بین‌الملل ــ مقامات امنیتی و نفتی عراق از آغاز مجدد فعالیت‌ها در بندر جنوبی ام‌ قصر و یک پالایشگاه نفتی در ناصریه خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛‌ به نقل از «رویترز»، فعالیت این بندر و پالایشگاه پس از آن از سر گرفته شد که معترضان این دو محل را ترک کردند.

معترضان عراقی چند روز پیش جاده‌های منتهی به ام‌ قصر را، که نقش مهمی در واردات مواد غذایی به این کشور دارد،‌ مسدود کرده بودند.

در آغاز ماه اکتبر سال جاری میلادی گروهی در اعتراض به بیکاری و خدمات عمومی ناکافی به خیابان‌های بغداد آمدند و تظاهراتی را شروع کردند که به برخی شهرهای دیگر عراق نیز سرایت کرد و تا روزهای اخیر هم ادامه داشته است.

تمرکز این اعتراضات، که تاکنون چندین کشته بر جای گذاشته، بیشتر در بغداد و مناطق شیعه‌نشین از جمله کربلا و نجف بوده است.

دولت‌ عراق عامل کشتار معترضان را عناصر ناشناسی می‌داند که در میان مردم پنهان می‌شوند و برای خارج کردن اعتراضات از مسیر مسالمت‌آمیز به سوی آنان تیراندازی می‌کنند.

مراجع دینی و سیاسی عراق اعلام کرده‌اند که مخالفتی با اعتراضات ندارند و خواسته‌های معترضان را نیز تأیید می‌کنند، مشروط بر اینکه اعتراضات مسالمت‌آمیز باشد و به خشونت کشیده نشود. در این میان برخی کشورهای غربی و منطقه نیز علنی و غیرعلنی از تداوم اعتراضات در عراق حمایت کرده‌اند و تمایل به استمرار ناامنی در این کشور دارند.

انتهای پیام
captcha