مصوبات جلسه اخیر هیئت مدیره اتحادیه قرآنی لرستان اعلام شد
کد خبر: 3855588
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

مصوبات جلسه اخیر هیئت مدیره اتحادیه قرآنی لرستان اعلام شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مصوبات پانزدهمین جلسه هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه قرآنی لرستان همراه با ارائه گزارش از فعالیت اربعین 98 همراه بود.

به گزارش ایکنا؛ پانزدهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان، با حضور اعضای هیئت مدیره و بازرسی با حضور مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان الشتر به میزبانی مؤسسه مشکات الشتر برگزار شد.

طی این جلسه مقرر شد تا دوره آموزشی ویژه مدیران مؤسسات استان با هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان طی 30 آبان‌ماه و اول آذرماه در خرم‌آباد برگزار شود، همچنین جلسه آینده هیئت مدیره نیز در حاشیه این دوره آموزشی تشکیل خواهد شد.

بنا بر گفته حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی لرستان «درخواست دریافت تسهیلات مجموعه‌های قرآنی عضو صندوق قرض‌الحسنه اتحادیه قرآنی تا 24 آبا‌ن‌ماه بررسی خواهد شد و واجدین شرایط تا جلسه آینده اعلام خواهند شد. سرپرستی روح‌الدين بلواسی بر اتحادیه قرآنی تا پایان اسفندماه 96 تمدید شد و طبق مصوبه جلسه گذشته مقرر شد تا انتخابات هیئت مدیره حدود چهار ماه زودتر، همزمان با برگزاری مجمع عمومی سالیانه در فصل بهار برگزار شد».

طی این جلسه نیز با اعطای مبلغ حمایتی از چهار مؤسسه قرآنی تبیان پلدختر، حضرت رقیه(س) معمولان، میعاد کوهدشت و نورالهدی کوهدشت به مبلغ یک میلیون و 750 هزار تومان در قالب تسهیلات بلاعوض موافقت شد که این مؤسسات برای تجهیز مؤسسه به واسطه خرابی که سیل اول سال 98 به این مؤسسات تحمیل کرده بود و همچنین فعالیت قرآنی منسجم مؤسسه میعاد کوهدشت اعطا شد.

آخرین مصوبه این جلسه نیز در زمینه ابلاغ برنامه‌های شش ماهه دوم سال و پرداخت مبالغ حمایتی نیمه نخست امسال بود که منوط به دریافت حق عضویت مؤسسات اتحادیه شد، موضوعی که در مجمع عمومی گذشته اتحادیه قرآنی، تصویب شد. بنابر این معین شد تا اعطای مبالغ حمایت طرح‌های شش‌ماهه نخست سال در گرو ابلاغ برنامه نیمه دوم سال باشد و در غیر این صورت دوره‌ها به صورت آزاد حساب شود.

در پانزدهمین جلسه هیئت مدیره نیز گزارشی از روند فعالیت مؤسسات و اتحادیه قرآنی استان در ایام اربعین ارائه شد. بنابر این گزارش، در بحث اربعین 98، مؤسسات هفت شهرستان ازنا، الیگودرز، پلدختر، خرم‌آباد، دورود، رومشکان و کوهدشت، حضور جدی داشتند که تقریبا 9 مجموعه مؤسسات قرآنی چون مؤسسه صاحب‌الزمان(عج) ازنا، نورالثقلین الیگودرز، تبیان پلدختر، یاس نبی، نورالمبین، آیت الله قاضی خرم‌آباد، خورشید آل یاسین دورود، روح‌الامین رومشکان و میعاد رحمت کوهدشت حضور فعال داشتند.

همچنین 144 نفر از فعالان قرآنی استان در حوزه کار اربعینی در خارج از ایران و داخل عراق فعالیت داشتند و همچنین دیگر قرآنیان استان نیز در موکب‌هایی که در مسیر عبور زائران در استان بود، فعالیت داشتند، اما آنچه که به عنوان برنامه‌ریزی و کارهای منسجم در عراق انجام شد، می‌توان به استفاده از ظرفیت‌های موجود انسانی و فکری، اطلاع‌رسانی بهتر به زائران، تصحیح قرائت نماز و وضو، ارتباط با خانواده‌های عراقی، تشکیل حلقه‌های قرآنی، برگزاری برنامه‌های مذهبی، دعاخوانی، مناجات‌خوانی، اهدای جوایز به کودکان عراقی، کمک‌رسانی به موکب‌ها، تهیه کارت‌نوشته‌های کوچک با پیام قرآن و عاشورا و اهدا به زائران اشاره کرد.

بنا بر این گزارش فعالیت اتحادیه و مؤسات قرآنی استان امسال در قالب کاروانی انجام شد و مدت زمان حضور قرآنیان از 5 تا 16 روز متغیر بوده است و تقریباً اجرای این برنامه‌ها در مسافت پیاده‌روی از 5 تا 80 کیلومتر و نسبت به فراخور برنامه‌‌ای که داشتند، متفاوت بود.

امیدیان اظهار کرد: سال گذشته بیشتر در حوزه موکب‌داری و تقویت فعالیت‌های موکب‌داری به زائران خدمت‌رسانی می‌کردیم و امسال با گسترش رویکرد، سعی شد تا در کنار آن، در بخش ارائه بسته‌های فرهنگی و قرآنی و محتوای آموزشی و برپایی کارگا‌ه‌های کوتاه تصحیح قرائت نماز و ... نیز فعالیت داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha