جایزه اول و قلم طلایی؛ سهم ایران از دوسالانه تصویرگری بلگراد
کد خبر: 3856018
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

جایزه اول و قلم طلایی؛ سهم ایران از دوسالانه تصویرگری بلگراد

گروه ادب ــ آثار نوشین صادقیان و سمانه صلواتی دو تصویرگر ایرانی، به‌ترتیب جایزه اول و جایزه قلم طلایی پنجاهمین دوره دوسالانه تصویرگری بلگراد را از آن خود کرد.

جایزه اول و قلم طلایی؛ سهم ایران از دوسالانه تصویرگری بلگرادبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین آغاز پنجاهمین دوره دوسالانه تصویرگری قلم طلایی بلگراد ۱۶ آبان ۱۳۹۸ (۷ نوامبر ۲۰۱۹) در عمارت پرنس جوبیک از بنا‌های تاریخی و فرهنگی شهر بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزار و برگزیدگان این رقابت معتبر بین‌المللی معرفی شدند.

بر این اساس جایزه اول این رقابت به چند قطعه اثر چاپ‌نشده نوشین صادقیان با عنوان «درخت سیب و دیو» از مجموعه داستان‌های ملک‌ابراهیم و پس از آن سه جایزه قلم طلایی بلگراد نیز به ترتیب به تصویرگر صربستانی، سمانه صلواتی با تصویر‌های کتاب «شاید این کتاب منفجر شود» نوشته رضا موزونی از ایران و هنرمندی از کرواسی تعلق گرفت.

پلاک طلای این مسابقه هم به تصویرگرانی از کشور‌های چک و صربستان رسید و دیپلم افتخار آن نیز به چهار تصویرگر اسپانیایی و هنرمند دیگری از صربستان اهدا شد. در این میان سه اثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «شاید این کتاب منفجر شود» به تصویرگری سمانه صلواتی، «یک آدم نقاشی کن» اثر میترا عبداللهی و «عروسک نخی» به تصویرگری محبوبه یزدانی در مرحله اول پذیرفته شد.

همچنین در پنجاهمین دوره دوسالانه تصویرگری قلم طلایی بلگراد اسامی ۱۷ هنرمند ایرانی در میان آثار۱۴۰ تصویرگر در کاتالوگ پنجاهمین دوره مداد طلای بلگراد به‌چشم می‌خورد.

مسابقه تصویرگری بلگراد به‌صورت دوسالانه از سوی انجمن طراحان و هنرمندان صربستان برگزار و تمامی انواع تصویرگری‌ها از قبیل: کتاب، مجله، روزنامه، انیمیشن و سایر رسانه‌های الکترونیکی را شامل می‌شود.

انتهای پیام
captcha