واکنش عمار الحکیم به دخالت آمریکا در امور داخلی عراق
کد خبر: 3856577
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

واکنش عمار الحکیم به دخالت آمریکا در امور داخلی عراق

گروه بین‌الملل ــ سیدعمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور را محکوم کرد و گفت: مردم عراق قادرند امور داخلی کشور خود را اصلاح و مدیریت کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الفرات‌نیوز»، سید عمار الحکیم در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «عراق متعلق به مردم این کشور است که فرزندان این ملت استوار، به خاطر عزت و کرامت خون خود را ریخته و جان خود را فدا کرده‌اند. اینان فرزندان یک میهن هستند که یک سرنوشت مشترک آن‌ها را به دور یکدیگر جمع کرده است».

وی افزود: «ما به این حقیقت ایمان راسخ داریم و بار دیگر تأکید می‌کنیم که همه انواع مداخلات خارجی در امور داخلی عراق را محکوم می‌کنیم».

عمار الحکیم در ادامه تصریح کرد: «مردم عراق قادر هستند همه مشکلات را در چارچوب نهادهای قانونی خود حل و فصل کنند».

وی تأکید کرد: «رخدادهای امروز و جنبش ملت عراق و تلاش مقامات سه قوه برای پاسخگویی به مطالبات معترضان، با وجود نیاز به توجه فراوان، تأکیدی بر قدرت ملت عراق است و نشان می‌دهد که آنها توانایی اصلاح امور داخلی کشور خود را به دور از مداخله‌های خارجی دارا هستند».
 
کاخ سفید در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه در امور داخلی  عراق، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شده بود.
 
سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با برگزاری انتخابات زودهنگام تحت نظارت آمریکا اعلام کرد و گفت که در برابر انتخابات زودهنگام تحت نظارت آمریکا ساکت نخواهند نشست.

وی با بیان اینکه عراق نیازی به کشورهای مستکبر ندارد، افزود: اگر آمریکا بار دیگر در امور عراق دخالت کند، تظاهرات میلیونی در کشور به راه انداخته می‌شود. به آمریکا اجازه موج سواری نخواهیم داد و نمی‌گذاریم عراق را به سوریه و میدان جنگ و درگیری تبدیل کند.

خبر دیگر از عراق حاکی است که نماینده ائتلاف «الفتح» عراق در گفت‌وگوی مطبوعاتی از مشخص شدن هویت افرادی که تظاهرات‌کنندگان را به قتل رسانده‌اند خبر داد.

عامر الفایز گفت: مسئول قتل تظاهرات‌کنندگان برای همگان معلوم شده است، اما علنی کردن نام آن مبتنی بر تحقیقات بیشتر است.
انتهای پیام
captcha