اعلام وضعیت اضطراری در «الحدیده» یمن در پی شیوع مالاریا
کد خبر: 3856841
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

اعلام وضعیت اضطراری در «الحدیده» یمن در پی شیوع مالاریا

گروه بين‌الملل ــ به دنبال شیوع بیماری‌های «تب‌دنگی» و «مالاریا» در استان «الحدیده» یمن، دولت نجات ملی این کشور، امروز 22 آبان‌ماه، در الحدیده وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در راستای مبارزه با بیماری‌های تب دنگی و مالاریا در غرب این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

طه متوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن، در این باره گفت: 116 هزار و 552 مورد بیماری مالاریا تأیید شده و حدود 500 هزار مورد مشکوک به این بیماری نیز وجود دارد. همچنین، حدود 23 هزار مورد مبتلا به تب دنگی ثبت شده است.

المتوکل در گزارشی تأکید کرد: مرگ 11 نفر به دلیل بیماری تب‌دنگی ثبت شده و مرگ 51 نفر دیگر از این بیماری نیز به ما ابلاغ شده است.

وی افزود: وزارت بهداشت به دنبال نزدیکی شروع فصل‌های بارانی و نابسامانی زیرساخت‌ها بر اثر تجاوزهای انجام گرفته، درباره گسترش بیماری‌های واگیردار در استان الحدیده هشدار داد.

همچنین، طرح گسترده سم‌‌پاشی به منظور کاهش شیوع تب‌دنگی، مالاریا و سایر بیماری‌ها واگیردار با حضور حسین مقبولی، معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در امور خدمات و توسعه، طه متوکل، وزیر بهداشت، و محمد قحیم، جانشین استاندار الحدیده افتتاح شد.

متوکل با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در دو روند پیشگیری و درمانی عمل می‌کند، گفت: بیماری‌های واگیردار از مناطق تحت اشغال(مناطق تحت سیطره دولت مستعفی منصور هادی) سرایت می‌کند.

عبدالرحمن جارالله، مدیر کل دفتر بهداشت و درمان در الحدیده، نیز در این باره اظهار کرد: فعالیت‌های مبارزه با این بیماری‌ها در طی دو هفته به‌ وسیله سمپاشی با اثر ماندگار و طولانی صورت می‌گیرد و این سمپاشی با لاروهای پشه مالاریا و دنگ مقابله می‌کند.

انتهای پیام
captcha