حمایت ویژه از محرومان کشور در دستور کار دولت قرار دارد
کد خبر: 3856863
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

حمایت ویژه از محرومان کشور در دستور کار دولت قرار دارد

گروه سیاسی ــ معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سرریز توسعه برای محرومان در برنامه دولت نیست، گفت: با این وجود دولت برنامه ویژه‌ای برای حمایت از محرومان در دستور کار خود دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور شامگاه گذشته، ۲۱ آبان‌ماه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان، اظهار کرد: در حال حاضر بدترین شرایط تحریم‌ها را تجربه می‌کنیم و دشمن فقط برای تأمین دارو و غذا اجازه فروش نفت را به ایران داده بود که آن هم انجام نشد.

وی با اعلام اینکه ایران بین کشورهای نفت‌خیز بیشترین رشد را داشت اما دشمن مانع ادامه این روند شد، افزود: اکنون بعد از گذشت چهار سال از تحریم‌های سخت کشور، هنوز فعالیت کشور ادامه دارد و درحال برگشت به شرایط عادی است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: جدیت موجود در این جلسه که با حضور نمایندگان دولت و مردم در حال برگزاری است، نوعی تمسخر به دشمنانی است که فکر می‌کردند با تحریم‌ها می‌توانند مانع توسعه کشور شوند.

وی گفت: در این شرایط سخت تحریم، درآمد دولت طی امسال ۲۰ درصد افزایش داشته و تاکنون پاداش سال گذشته همه بازنشسته‌های کشور پرداخت شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سرریز رفاه برای محرومان در برنامه دولت نیست، یادآور شد: با این وجود دولت برنامه ویژه‌ای برای حمایت از محرومان در دستور کار خود دارد و احداث سه هزار واحد مسکن محرومان در کردستان یکی از برنامه‌های حمایتی دولت است.

پرداخت 16 میلیارد تومان خسارت سیل در کردستان

نوبخت همچنین، با بیان اینکه پرداخت نقدی ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به گندم‌کاران یکی از برنامه‌های ویژه دولت در شرایط تحریم بوده است، بیان کرد: همچنین در این شرایط سخت، سیل امسال هم 38 میلیارد تومان به کشور خسارت وارد کرده که تاکنون ۱۶ میلیارد تومان از خسارات سیل و غیره پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه دولت خود را موظف به متعهد بودن در برابر اجرایی کردن قول‌های مساعدی که به مردم داده، کرده است، گفت: دولت، مجلس و قوای سه‌گانه زیر سایه رهبری در تلاش هستند تا نمادی از خدمت به مردم را به تماشا بگذارد.

انتهای پیام
captcha