بروکراسی اداری مانع خدمت به مردم نشود/ بی‌مهری به جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3856880
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
رئیس جهاد دانشگاهی قم:

بروکراسی اداری مانع خدمت به مردم نشود/ بی‌مهری به جهاد دانشگاهی

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاد دانشگاهی قم با انتقاد از بی‌مهری به جهاد دانشگاهی، گفت: بروکراسی‌های اداری غیر ضروری و پیچیده نباید مانع خدمت به مردم شود. 

بروکراسی اداری مانع خدمت به مردم نشود/ بی مهری به جهاد دانشگاهیبه گزارش ایکنا از قم، محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی استان 22 آبان در دیدار با فرماندار قم بیان کرد: اگر مسئولان به جهاد دانشگاهی اعتماد کنند، این استان را در بسیاری از عرصه‌ها، سربلند می‌کنیم.

وی افزود: متأسفانه با همه توانایی‌هایی که داریم، در تحقق اهداف جهاد دانشگاهی در مسیر خدمت به مردم، نگران بروکراسی‌های در هم تنیده هستیم؛ با توجه به رسالتی که فرزندان انقلابی جهاد دانشگاهی دارند، باید در فضای باز کار کنیم و رسالت گسترده ما، تناسبی با این بروکراسی‌های دست و پاگیر ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: جهاد دانشگاهی، فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های علمی و پژوهشی دارد و در زمینه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازد و مهم ترین هدف خود را خدمت به مردم می‌داند.

حیدری اظهار کرد: همواره در تلاش هستیم وظیفه شرعی خود را در قبال مردم، مسئولان و جامعه انجام دهیم و در این باره توان خود را به کار برده‌ایم اما سیستم بروکراسی‌های اداری کشور مجالی به تعالی نمی‌دهد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با داشتن پژوهشگاه و اساتید برجسته حیف است که بلاتکلیف بماند در حالی که در حوزه فرهنگ دینی و اسلامی و رفع آسیب‌های اجتماعی در طول سال‌های گذشته تاکنون قدم‌های مهمی برداشته‌ایم.

حیدری تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم جهاد دانشگاهی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران است که فرصت مهمی را در زمینه آمار و اطلاعات و رفتارسنجی دارد و بازخورد خوبی را در ارزیابی و تحلیل آمار و ارقام شاهد بوده‌ایم، ایسپا زمینه‌ علمی قوی‌ دارد و در برنامه‌های آماری امکان دست بردن در ارقام و اطلاعات وجود ندارد و آمار در لحظه ثبت می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: آمار و ارقام در ایام انتخابات مهم است و حتی بسیاری از مسائل را می‌توان با آمار به‌خوبی ارزیابی و سیاست‌های مهمی را با داده‌های آماری اتخاذ کرد.

وی درباره دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مهم فعالیت جهاد با توجه به مسائل اقتصادی کشور، مهارت‌آموزی در زمینه اشتغال خانگی است، در این باره تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت کار، جهاد دانشگاهی و امور بانوان ریاست جمهوری در مورد زنان سرپرست خانواده امضا شده است.

حیدری گفت: اشتغال خانگی در شهر و روستا دارای اهمیت زیادی است و ما با توانایی‌های لازم، بیش از ۲۰۰ شغل دارای شاخصه‌های مهم در عدم آلودگی صوتی، محیطی و بهداشتی شناسایی کرده‌ایم و آموزش‌ها را بر اساس آن ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: ظرفیت خوبی در استان قم در رابطه با اشتغال خانگی وجود دارد، گاهی افراد بدون مهارت با وجود گرفتن وام نمی‌توانستند شغل را به سرانجام برسانند اما جهاد دانشگاهی، با آموزش مهارت‌های لازم، اشتغال خانگی را تسهیل کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم بیان کرد: از جمله ظرفیت‌های مهم در جهاد، حوزه پژوهش است که می‌تواند نیاز کشور را در همه ابعاد تامین کند، ما دارای مراکز تخصصی هستیم که با پژوهش‌های راهبردی در جهت رفع مشکلات، اقدام می‌‎کنند.

جهاد دانشگاهی مورد بی مهری است

حیدری عنوان کرد: گاهی مسائل مهمی از سوی مسئولان در شوراها و کارگروه‌های استانی مطرح می‌شود اما بعد از جلسه مورد پیگیری مسئولان قرار نمی‌گیرد و عملیاتی نمی‌شود. سوال اینجاست که چرا با وجود اینکه جهاد دانشگاهی از ظرفیت‌های بالنده‌ای در رفع مشکلات برخوردار است، مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار می‌گیرد؟.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی اهل رقابت و تنگ‌نظری نیست و ما در جهاد دانشگاهی درصدد هستیم، قم به عنوان خاستگاه انقلاب توسط فرزندان انقلابی به رشد و تعالی دست یابد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم تصریح کرد: برخی از دغدغه‌های مهم مسئولان همانند موضوعات آسیب‌های اجتماعی، مجوز خانه‌های بازی، موضوع نان و گردشگری سلامت توسط جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایسنا و ایکنا مورد ارزیابی قرار گرفت و به نتایج خوبی دست یافتیم.

وی درباره عدم همراهی مسئولان در حوزه درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی قم گفت: واحد قم در درمان ناباروری مطرح است و ما می‌توانیم پکیج درمان و گردشگری سلامت را به بیماران خارجی ارائه دهیم که نقش مهمی در اشتغال زایی جوانان بومی در قم دارد.

حیدری بیان کرد: یارانه درمان، حق مردم است زمانی قانون برنامه توسعه سنوات بودجه و اصل ۴۴ مورد تأکید رهبری بر توسعه بخش خصوصی و واگذاری بخش خصوصی در جهت اشتغال زایی و چالاکی دولت را پیش رو داشتیم که اکنون در خصوص فعالیت‌های درمانی جهاد دانشگاهی مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم افزود: قانون سنوات می‌گوید ده درصد مراکز درمانی به بخش خصوصی واگذار شود، جهاد دانشگاهی وابسته به دولت نیست و نیروهای برجسته‌ای را در روند درمان جذب کرده است اما با راه‌اندازی مرکز ناباروری دولتی در حق ما اجحاف شد.

وی در پایان گفت: ما نیز حق و وظیفه‌ای داریم و باید پاسخگوی بیمارانی باشیم که به پزشک و فناوری روز ما اعتماد می‌کند، در تمام دنیا، بیمار حق انتخاب دارد و بی‌توجهی به حق بیمار، ظلم به مردم است، ما دانش و تکنولوژی لازم را داریم و اگر از این ابزار استفاده نکنیم در حق مردم ستم می‌شود.

انتهای پیام
captcha