علی‌رغم محدودیت‌ها کشور از توانمندی‌ بالایی برخوردار است
کد خبر: 3857032
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

علی‌رغم محدودیت‌ها کشور از توانمندی‌ بالایی برخوردار است

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به توانمندی کشور گفت: علی‌رغم محدودیت‌ها کشور از توانمندی‌های بالایی برخوردار است و می‌تواند تجربه موفق خود را به سایر کشورهای دنیا انتقال دهد.

علارغم محدودیت‌ها کشور از توانمندی‌ها بالایی برخوردار است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، امروز، 22 آبان‌ماه در بازدید از روستای زلزله‌زده تیرشان شهرستان سراب در جمع مردم این روستا گفت: با وجود اینکه زلزله آذربایجان‌شرقی خسارت کمتری داشته، ولی از تمام نقاط کشور همدردی، انسجام و انتظام ملت با زلزله‌زدگان نشان داده شد.

وی با اشاره به توانمندی کشور گفت: علی‌رغم محدودیت‌ها کشور از توانمندی‌ها بالایی برخوردار است و می‌تواند تجربه موفق خود را به سایر کشورهای دنیا انتقال دهد.

جهانگیری با اشاره به زلزله بامداد روز جمعه گذشته آذربایجان شرقی افزود: پس از یک روز از وقوع زلزله هیئت دولت با تشکیل جلسه، اعتبارات دولتی را به زلزله‌زدگان اختصاص داد در حالی که برخی فکر می‌کنند دولت به علت مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های مالی موضوع نتواند به زلزله‌زدگان کمک کند.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: دولت ۱۱۱ میلیارد تومان بودجه دولتی و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طولانی مدت و کوتاه‌مدت برای ساماندهی و تعمیر منازل مسکونی آسیب‌دیده از زلزله‌زدگان اختصاص داد.

وی با بیان اینکه می‌دانیم که مناطق زلزله زده‌ آذربایجان، منطقه‌ای سردسیر است، افزود: دولت از طریق روش‌های مختلف برای از بین بردن دغدغه‌ مردم روستاهای آذربایجان برای سرما، اقدام می‌کند.

جهانگیری بیان کرد: مردم مناطق زلزله‌زده می‌توانند در نزدیک‌ترین مکان، واحدی را به عنوان اسکان موقت اجاره کنند تا دولت تمامی هزینه‌های اجاره‌ آن را پرداخت کند یا کسانی که می‌خواهند در این محل مستقر باشند، می‌توانند از واحدهای ضربتی که ظرف دو تا سه روز توسط بنیاد مسکن آماده‌سازی می‌شود، استفاده کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به پیش‌بینی وام معیشتی برای مردم زلزله‌زده، گفت: مردم غصه‌ای نداشته باشند که اموالشان زیر آوار باقی مانده است، تسهیلاتی با نرخ بسیار پایین و کمک‌های بلاعوض را برای تأمین معیشت مردم در نظر گرفته‌ایم. همچنین دولت برای دوران سخت روستاییان مبلغی به عنوان کمک بلاعوض در نظر گرفته است.

جهانگیری با بیان اینکه دولت کمک‌های بلاعوض برای احشام تلف‌شده‌ روستاییان در نظر گرفته است، گفت: دولت در حد توان تلاش می‌کند دردهای مردم را برطرف کند، امیدوارم نیازها و دغدغه‌های مردم را به طور سریع برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha