استعفای عضو حزب محافظه کار انگلیس در اعتراض به اسلام هراسی
کد خبر: 3857329
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

استعفای عضو حزب محافظه کار انگلیس در اعتراض به اسلام هراسی

گروه بین الملل ــ یک عضو حزب محافظه کار انگلیس در اعتراض به تفتیش عقاید یک عضو مسلمان این حزب، از عضویت در آن استعفا کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میرور، کایل پدلی عضو حزب محافظه کار و کاندید انتخابات آینده مجلس از منطقه «استور بریج» اعلام کرد که از نزدیک شاهد بوده است که یکی از هم حزبی های مسلمان او مورد بازپرسی درباره اعمال دینی خود واقع شده است.

وی افزود که در هنگام انجام مصاحبه با این فرد مسلمان که داوطلب کاندیداتوری از سوی حزب بود حضور داشته که مقامات محلی حزب محافظه کار از او درباره اینکه در روز چند بار نماز می خواند و هر چند وقت یک بار به مسجد می رود سوالاتی پرسیدند.

پدلی می گوید: سپس مقامات محلی حزب با هم به مشورت پرداختند و این سوال را مطرح کردند که آیا ما به یک آسیایی نیاز داریم؟ وی همچنین اعلام کرد تا کنون دو بار به مقامات حزب محافظه کار شکایت کرده ولی تا کنون پاسخی دریافت نکرده است.

 «هارون خان» رئیس شورای مسلمانان بریتانیا اعلام کرد تفتیش عقاید اعضای حزب به خاطر مسلمان بودن آنها غیر قابل پذیرش است و مقامات محلی حزب محافظه کار باید سریعا تعلیق شوند و در این باره تحقیقات به عمل آید. وی این امر را نشانه دیگری از رواج اسلام هراسی در حزب محافظه کار دانست.

انتهای پیام
captcha