تأکید شیخ الازهر و پاپ واتیکان بر گسترش برادری انسانی در جهان
کد خبر: 3857410
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

تأکید شیخ الازهر و پاپ واتیکان بر گسترش برادری انسانی در جهان

گروه بین‌الملل ــ احمد الطیب، شیخ الازهر و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، طی دیداری در واتیکان ضمن بررسی طرح‌های همکاری مشترک، بر ضرورت گسترش برادری انسانی در جهان تأکید کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «العین» امارات، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، دیروز، 24 آبان‌ماه، در مقر واتیکان میزبان شیخ الازهر بود.
 
پاپ فرانسیس ضمن ابراز خرسندی از این دیدار برادرانه، همکاری بیشتر الازهر و واتیکان برای ترویج مبانی برادری و فرهنگ همزیستی مشترک را خواستار شد.

وی افزود: مؤسسات دینی بزرگ، مسئولیت زیادی در ترویج مبانی خیر و ارزش‌های محبت و صلح دارند و سند راهبردی «برادری انسانی» دربردارنده مفاهیم ارزشمندی است که بشریت را به سوی صلح جهان و همزیستی مشترک سوق می‌دهد.

شیخ الازهر نیز در این باره گفت: این دیدار دعوت حقیقی پیروان ادیان برای ضرورت تمسک به برادری انسانی و کنار گذاشتن احساسات کینه‌توزانه است.

شیخ الازهر و پاپ واتیکان در پایان تدوین برنامه‌ها، قوانین و ابتکار در راستای سند راهبردی «برادری انسانی» را خواستار شدند.
 
یادآوری می‌شود، سند راهبردی «برادری انسانی» سنگ‌بنای برنامه جامع اقدام مشترک در تقویت صلح جهانی است که اسفندماه سال گذشته با سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به ابوظبی میان الازهر و واتیکان امضا شد.

انتهای پیام
captcha