هفتمین کنگره اخلاق پزشکی برگزار می‌‎شود
کد خبر: 3857692
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

هفتمین کنگره اخلاق پزشکی برگزار می‌‎شود

گروه سلامت ــ رئیس دبیرخانه مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری هفتمین کنگره اخلاق پزشکی طی بهمن‌ماه سال جاری، خبر داد.

هفتمین کنگره اخلاق پزشکی  برگزار می‌‎شودمجتبی پارسا، رئیس دبیرخانه دائمی مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری هفتمین کنگره اخلاق پزشکی خبر داد و گفت: این کنگره هر ساله با هدف توسعه و ارتقای اخلاق پزشکی در سطح کشور برگزار می‌شود و امسال نیز قرار است از ۱۶ تا ۱۸ بهمن‌ماه، در شهرستان ساری برگزار شود.

پارسا توسعه و ارتقای اخلاق پزشکی و آشنایی گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی با راهنمای اخلاقی نظام پزشکی را از محور‌های اصلی این کنگره برشمرد.

وی ادامه داد: اخلاق در پژوهش، اخلاق در آموزش، فلسفه اخلاق، آغاز و پایان حیات، تعارض منافع، حقیقت‌گویی به بیمار، اعلام خبر بد به بیمار و خانواده وی، اخلاق در سلامت عمومی و اخلاق در محیط زیست محور‌های فرعی هفتمین کنگره اخلاق پزشکی را تشکیل می‌دهند.

رئیس دبیرخانه نهمین کنگره اخلاق پزشکی بیان کرد: تمامی گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی مخاطب این کنگره هستند و می‌توانند با ارسال مقاله تا ۱۵ آذرماه، در این کنگره شرکت کنند.

وی یادآور شد: این کنگره از سوی شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت برگزار می‌شود و دبیرخانه دائمی دارد که محل آن مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
انتهای پیام
captcha