آزمون ورودی دوره‌های دانشجومعلم قرآن دقیق‌تر برگزار شود
کد خبر: 3857899
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
شرکت‌کننده در طرح قرآنی جهاددانشگاهی:

آزمون ورودی دوره‌های دانشجومعلم قرآن دقیق‌تر برگزار شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یکی از شرکت‌کنندگان دوره دانشجومعلم قرآن پیشنهاد داد که آزمون ورودی دوره‌های دانشجومعلم قرآن دقیق‌تر برگزار شود.

ارسالی///جهاددانشگاهی دوره‌های تخصصی‌تر با این هزینه‌ها برگزار کند/ آزمون ورودی سخت‌تر شوداز جمله دوره‌هایی که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، دوره دانشجومعلم قرآن بوده است، دوره‌ای که تاکنون و طی سه سال از اجرای آن، بیش از 45 دوره آن برگزار شده است. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا با یکی از شرکت‌کنندگان این دوره را می‌خوانید؛

فاطمه اسلامی، دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد رشته حقوق خانواده دانشگاه امام صادق(ع) است. وی متولد سال 76 است که از طریق نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران و غرفه سازمان قرآنی دانشگاهیان با این دوره‌ها آشنا شده است. وی درباره حضورش در این دوره‌های آموزشی گفت: متأسفانه تبلیغات این طرح محدود بود. حتی در دانشگاه امام صادق(ع) نیز تبلیغات و اطلاع‌رسانی از این طرح نبود با وجود اینکه اگر تبلیغات این طرح انجام می‌شد، یقیناً دانشجویان علاقه‌مند زیادی، جذب این طرح می‌شدند و در این دوره‌ها حضور پیدا می‌کردند.

اسلامی پس از اینکه در غرفه جهاددانشگاهی برای حضور در این دوره، اعلام آمادگی کرد، مورد ارزیابی قرار گرفت و سپس جواز ورود به دوره را دریافت کرد. او درباره همراهی خوب مسئولان این طرح گفت: این دوره فضای معنوی خوبی داشت، اما سطح دوره برای برخی از شرکت‌کنندگان پایین بود.

این دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خانواده با تأکید بر اینکه آزمون ورودی باید جدی‌تر و دقیق‌تر انجام شود، اضافه کرد: قطعاً حضور شرکت‌کنندگان ضعیف در دوره، موجب افت مطالب می‌شود. بعضا شاهد بودیم که برخی حتی در روخوانی قرآن نیز مشکل داشتند.

اسلامی ادامه داد: استاد دوره روخوانی و روان‌خوانی، فن بیان خوبی برای ارائه مطالب نداشتند و دریافت مطالب برای ما خسته‌کننده بود. اما مدرس دوره مفاهیم، خوب بود و شرکت‌کنندگان این کلاس نیز از سطح خوب و یکسانی برخوردار بودند، اما طرح درس ضعیف و پایین بود، به طوری که اغلب شرکت‌کنندگان، مطالب ارائه شده را می‌دانستند.

این شرکت‌کننده دوره دانشجومعلم، حافظ 18 جزء قرآن و از قرآن‌آموزان مؤسسه جامعةالقرآن الکریم استان البرز است، اما به دلیل مشغله کنکور نتوانسته موفق به حفظ کل قرآن شود، اما سعی دارد تا برنامه مرور و تثبیتش را داشته باشد تا محفوظاتش را از دست ندهد.

اسلامی حتی رتبه‌های استانی و ملی در رشته حفظ پنج و 10 جزء نیز دارد. چنانکه چند رتبه اول استانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی داشته است. وی در سال 96 در مسابقات قرآن دانشجویی رتبه سوم را به دست آورد و در مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران نیز حائز رتبه شده و به مرحله کشوری راه پیدا کرده است که متأسفانه به دلیل برگزاری این مسابقات در گرگان و بعد مسافت نتوانسته در آن شرکت کند.

وی ادامه داد:در مسابقات قرآن جامعةالقرآن در حفظ 10 جزء رتبه اول را کسب کردم و به دلیل اینکه از دانش‌آموزان استعداد درخشان بودم در مسابقات قرآن استعدادهای درخشان در مرحله کشوری رتبه چهارم را به دست آوردم. همچنین در مسابقات قرآن قوه‌ قضائیه نیز رتبه دوم را در سطح استان کسب کردم.

اسلامی همچنین به دلیل علاقه‌ای که به ترتیل قرآن داشت، در زمینه فراگیری فنون ترتیل‌خوانی در کلاس‌های رضوان جلالی‌فر، مدرس قرآن در استان البرز حضور پیدا کرد و در تعداد محدودی از جلسات استاد محمدحسین سبزعلی، پیشکسوت قرآنی کشورمان حضور پیدا کرده است.

این دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خانواده با اشاره به اینکه موفق نشده در دوره دانشجومتدبر قرآن حضور پیدا کند، پیشنهاد کرد: بهتر است جهاددانشگاهی دوره‌های با کیفیت‌تر برای دانشجویان علاقه‌مند برگزار کند، این به نفع این نهاد است. این هزینه‌ها که می‌شود زمانی فایده دارد که سعی شود به تربیت افرادی اقدام کند که هم بتوانند روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و هم ترتیل تدریس کنند. این طوری قطعا دانشجویان مستعد نیز شناسایی می‌شوند و می‌توانند از دوره‌های خوبی که جهاددانشگاهی برگزار می‌کند، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha