برخورد با متجاوزان به اراضی موقوفات
کد خبر: 3858036
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

برخورد با متجاوزان به اراضی موقوفات

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه خواف در بازدید از رقبات موقوفه ملاعبدالعزیز محله لاج این شهرستان، گفت: با متجاوزان به اراضی موقوفات با جدیت برخورد می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ هادی اسدی، مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه خواف در بازدید از رقبات موقوفه ملاعبدالعزیز محله لاج این شهرستان ضمن تأکید بر حفظ و حراست موقوفات، گفت: برای جلوگیری از سوء‌استفاده از اراضی وقفی اقدامات جدی باید انجام گیرد.
وی حصارکشی، مشخص کردن مرز زمین‌های وقفی و استفاده از تابلوها را از جمله راهکارهای حفاظت از موقوفات دانست و افزود: در صورتی که شخصی به ملک وقفی تعرض کند در مرحله اول با اخطار کتبی مواجه شده و در صورت عدم تمکین به محاکم قضایی جهت خلع ید شدن معرفی می‌شود.
اسدی با بیان اینکه اداره اوقاف شهرستان برای احیای موقوفات و زنده نگه داشتن نام واقفان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود، اظهار کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد، حفظ حقوق موقوفه است و با جدیت کامل با خاطیان تعرض به املاک وقف برخورد می‌کنیم.
در ادامه مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه خواف خواستار همکاری افراد حقیقی و حقوقی شهرستان در معرفی متعرضان به اراضی موقوفات شد و بیان کرد: افراد برای حفظ و حراست بیشتر از املاک وقفی با اداره اوقاف همکاری و مساعدت لازم داشته باشند.
وی پراکندگی موقوفات به‌ویژه در روستاهای شهرستان را از مشکلات پیش روی اداره اوقاف دانست و گفت: حفظ اراضی وقفی جز با دلسوزی و همراهی مردم امکان‌پذیر نیست.
یادآور می‌شود، موقوفه ملا عبدالعزیز واقع در محله لاج شهرستان خواف خراسان رضوی بیش از ۶۰ رقبه مسکونی، زراعی و آموزشی دارد که تعداد ۵۰ رقبه آن در حال حاضر در اجاره مستأجرین  و مابقی در حال پیگیری جهت تنظیم  قرارداد اجاره با اداره اوقاف است.
نیت موقوفه ملا عبدالعزیز شهرستان خواف هر ساله میزبان مراسم تعزیه‌خوانی حضرت سید‌الشهدا(ع) در ماه محرم است.
رحیم علی‌زاده
انتهای پیام
captcha