پایان رقابت قرآنی بانوان بسیجی/ آغاز مسابقات بخش آقایان از فردا
کد خبر: 3858061
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

پایان رقابت قرآنی بانوان بسیجی/ آغاز مسابقات بخش آقایان از فردا

گروه مسابقات ــ مرحله نهایی هفتمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون که هر ساله به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ می‌شود، در گروه بانوان به کار خود پایان داد و رقابت‌های گروه آقایان نیز از فردا آغاز می‌شود.

پایان رقابت قرآنی بانوان بسیجی/ آغاز مسابقات بخش آقایان از فردا

به گزارش ایکنا؛ مرحله نهایی هفتمین جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم بسیج تهران بزرگ که با عنوان «الحافظون» شناخته می‌شود، از هفته گذشته در گروه بانوان و در مرکز تخصصی حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ آغاز شده است.

رقابت‌های گروه بانوان در این دوره در سه گروه سنی تا 7 سال، از 8 تا 16 سال و بالای 17 سال و طی سه روز 22 تا 24 آبان‌ماه برگزار شد.

داوران گروه بانوان را افرادی همچون، «زینب آقایی»، «فاطمه شیرازی»، «زهرا صریحی‌نژاد»، «ایمان صحاف» و ... بر عهده داشتند. رقابت‌های این بخش روز جمعه، 24 آبان‌ماه پایان یافته و نتایج آن نیز طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

همچنین رقابت‌های گروه آقایان نیز از روز چهارشنبه، 29 آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا روز جمعه که اولین روز آذرماه است، ادامه خواهد داشت. مسابقات در این گروه نیز در سه مقطع سنی تا ۷ سال، ۸ تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا برگزار می‌شود.

رشته‌های جشنواره در مقطع سنی تا ۷ سال شامل حفظ ۲۰ سوره از سوره‌های تین تا ناس، حفظ نیم جزء شامل سوره‌های فجر تا ناس و حفظ یک، سه، پنج و هفت جزء قرآن کریم است.

رشته‌های جشنواره در دو مقطع ۸ تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا نیز به صورت مشترک شامل رشته‌های حفظ یک، سه، پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم است. رقابت‌های رشته حفظ کل در روز جمعه اول آذرماه برگزار می‌شود. داوری این مسابقات در گروه آقایان را معتز آقایی، بهروز یاریگل و علی‌اکبر ملکشاهی بر عهده دارند.

در این مرحله از جشنواره و در هر دو گروه بانوان و آقایان نزدیک به ۵۰۰ نفر از برگزیدگان مرحله ناحیه‌ای حضور دارند. همچنین در مرحله اول این جشنواره بیش از چهار هزار شرکت‌کننده حضور داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha