آغاز ثبت‌نام هشتمین جشنواره قرآنی الحافظون
کد خبر: 3932957
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
رحیم قربانی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام هشتمین جشنواره قرآنی الحافظون

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به آغاز ثبت‌نام این جشنواره، گفت: هشتمین دوره جشنواره الحافظون با توجه به شیوع کرونا، مجازی برگزار می‌شود.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به انتشار فراخوان هشتمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون، گفت: با توجه به محدودیت‌های پیش‌آمده برای انجام فعالیت‌های قرآنی به صورت حضوری و لزوم برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از فیوضات و آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت(ع) و نیز تحقق منویات مقام معظم رهبری، با استعانت از خداوند متعال هشتمین جشنواره الحافظون بسیج تهران به صورت مجازی از سوی سـازمان قـرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برای بسیجیان و مردم تهران برگزار می‌شود.

وی در ادامه به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: تلاش در راستای تحقق فرمان مقام عظمای ولایت در امر حفظ قرآن کریم در بین بسیجیان و آحاد مردم تهران، زمینه‌سازی برای گسترش فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین بسیجیان و آحاد مردم تهران به روش غیر حضوری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در امر حفظ قرآن کریم از جمله اهداف جشنواره قرآنی الحافظون است.

قربانی با تأکید بر برگزاری مجازی این دوره از جشنواره به بیان جزئیات هشتمین دوره پرداخت و تصریح کرد: بر اساس زمانبندی ثبت‌نام برای حضور در این دوره از جشنواره از ۱۰ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۱ آبان‌ماه ادامه دارد. مرحله مقدماتی یا ناحیه‌ای نیز در تمام نواحی بسیج تا پایان همین ماه برگزار خواهد شد. سپس در آذر ماه شاهد برگزاری مرحله نیمه‌نهایی خواهیم بود.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه جشنواره الحافظون در سه مقطع سنی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در گروه زیر هفت سال شرکت‌کنندگان در رشته‌هایی همچون حفظ پنج جزء، حفظ سه جزء، حفظ جزء اول یا سی‌ام و ۲۰ سوره آخر قرآن برگزار می‌شود. مقطع سنی هشت تا ۱۶ سال نیز در رشته‌های جزء اول یا سی‌ام، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود. رشته‌های مقطع سنی بالای ۱۷ سال نیز شامل رشته‌های سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

قربانی در پایان در مورد زمان برگزاری مرحله نهایی و شیوه ثبت‌نام در این جشنواره، گفت: در مورد زمان دقیق برگزاری مرحله نهایی این‌ جشنواره هنوز تصمیم‌گیری نشده و همچنین برای ثبت‌نام سامانه www.mobayyen.ir و مراجعه به پایگاه‌ها و نواحی بسیج در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha