نامه فلسطین به سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی اسرائیل/ نشست شورای امنیت
کد خبر: 3858182
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

نامه فلسطین به سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی اسرائیل/ نشست شورای امنیت

گروه بین‌الملل ــ نماینده دائمی فلسطین در سازمان ملل از ارسال 3 نامه از سوی فلسطینیان به این سازمان در محکومیت موضع آمریکا درباره شهرک‌سازی اسرائیل خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «ریاض منصور»، نماینده دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد، اعلام کرد: در اعتراض به اعلام حمایت آمریکا از شهرک‌سازی‌ اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، فلسطینیان سه نامه به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال و اظهارات مایک پمپئو در حمایت از شهرک‌سازی اسرائیل را محکوم کردند.
 
منصور، امروز، 28 آبان‌ماه، در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد که شورای امنیت، چهارشنبه آینده یک جلسه درباره مسئله فلسطین برگزار خواهد کرد که در این جلسه اقدام اخیر آمریکا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
در همین رابطه نماینده دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد رایزنی‌هایی را با اعضای شورای امنیت همچون کویت انجام داده است تا جامعه بین‌المللی را علیه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی متحد کند.
 
یادآوری می‌شود، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب اعلام کرده بود: آمریکا شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را نقض قوانین بین المللی نمی‌داند.
 
این موضع آمریکا با واکنش گسترده گروه‌های فلسطین از جمله جنبش‌های جهاد، حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه شده است.
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  اظهارات پمپئو در این باره را محکوم کرد و آن را کاملا مغایر با قوانین بین‌المللی دانست.

جنبش جهاد اسلامی نیز با محکوم کردن اظهارات پمپئو گفت که این اظهارات، استعماری، خصمانه و فاقد هرگونه مشروعیت است.

جهاد اسلامی همچنین واکنش به این اظهارات را از طریق گسترش مقاومت علیه شهرک سازی‌ها در کرانه باختری و قدس دانست.

این جنبش با انتقاد از موضع جهان عرب در قبال فلسطین گفت: سکوت کشورهای عربی در قبال تجاوز به غزه، قدس و کرانه باختری، دولت آمریکا را برای اعلان چینن تصمیمات خصمانه‌ای جری کرده است.

انتهای پیام
captcha